A A+ A++

Zakończył się sezon zwrotów, a wyprzedaże nie rozruszały rynku przesyłek ekspresowych.

Pierwszy i trzeci tydzień roku przyniosły zauważalne wzrosty liczby zwrotów, osiągające poziom mediany szczytu paczkowego 2020 roku. Jednak zgodnie z przewidywaniami Last Mile Experts szczyt świątecznych zwrotów dobiegł końca. – Ostatni tydzień to gwałtowny spadek, o prawie 90 proc. ilości zwrotów – porównuje konsultant branży KEP Mirosław Gral.

Dyrektor Łukasiewicz – Instytut Logistyki i Magazynowania Arkadiusz Kawa uważa, że takie wyhamowanie nie powinno dziwić. – Nie ma dodatkowych stymulatorów do robienia zakupów, np. związanych z wyjazdami na narty. Myślę, że w lutym będzie podobnie, a dopiero marzec (początek wiosny) otworzy nowe możliwości popytowe. Po drodze jeszcze są małe stymulatory, jak Walentynki, Dzień Kobiet – wymienia dyrektor ILiM.

Stromy spadek liczby przesyłek zastanawia. – Powinniśmy być w przedłużonym szczycie poświątecznych wyprzedaży. A wyprzedaże w związku z zamknięciem galerii handlowych powinny odbywać się przez internet i dostawy kurierskie. Może to co wyglądało na szczyt zwrotów było zakupami na wyprzedażach? A może oduczyliśmy się ślepego konsumpcjonizmu i wyprzedaże nie były zachętą do zakupów? – zastanawia się Logistics Solutions Sales Manager w Alfa Logis Wojciech Waszczuk.

Wyprzedaże mogły nie zachęcić do zakupów. – Średnia obniżka cen wyniosła ok. 4% do poziomu cen z października (dane BFCM 2020). Daleko nam jeszcze do rynków z prawdziwymi ofertami 30 -50% od ceny bazowej – ocenia Mirosław Gral.

Firmy kurierskie przygotowują się jednak na rosnącą liczbę przesyłek. – W 2020 roku powstało prawie 9 tys. nowych sklepów internetowych. To bardzo duża liczba, która miała wpływ na ilości przesyłek. Wcześniej, aby uzyskać taką dynamikę wzrostu, e-commerce w Polsce potrzebował kilka lat. Teraz potrzebował do tego tylko ub. roku. Te sklepy będą się rozwijać i poszerzać ofertę, a zatem liczba przesyłek wzrośnie – przewiduje trener sprzedaży Robert Bagiński.

Firmy doradcza OC&C przewiduje, że wartość e-commerce wzrosła w ub.r. do 72 mld zł, w 2021 r. do 80 mld zł, a w 2024 r. do 118 mld zł. W wyniku kilkumiesięcznego lockdown … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOrzeczenie Wojskowego Trybunału w Norymberdze ws aborcji w III Rzeszy
Następny artykułDo Rybnika przyjadą „oddychające płuca”. Jak szybko sczernieją?