SB>1 Defiant to jedna z dwóch konstrukcji ubiegających się w programie Joint Multi-Role (JMR), będącym pierwszą częścią programu Future Vertical Lift (FVL). Jego celem jest wyłonienia następcy śmigłowca UH-60 Black Hawk (a teoretycznie także AH-64 Apache). Defiant został wykonany w rewolucyjnym układzie X2 opracowanym i przetestowanym przez Sikorsky’ego na przełomie pierwszej i drugiej dekady XXI wieku. Pierwszą maszyną w tym układzie był demonstrator technologii Sikorsky X2, a kolejną proponowany na śmigłowiec rozpoznawczy S-97i Raider. Jej konkurentem jest zmiennopłat V-280 oferowany przez firmę Bell.
#SB1Defiant is flying through flight test! Listen to our test pilot talk about the technology powering the @Sikorsky-Boeing SB>1 DEFIANT’s flights. (Spoiler: It’s going to help us go “really fast.”) pic.twitter.com/90A1hx3EiY
— Boeing Defense (@BoeingDefense) February 18, 2020
Zgodnie z harmonogramem programu wybór między Defiantem a Valorem ma nastąpić w 2021 roku. Do zalet Defianta należy większa prędkość maksymalna, promień operacyjny i manewrowość w stosunku do klasycznego śmigłowca. SB>1 potrzebuje też relatywnie niewiele miejsca do lądowania. Z kolei Valor cechuje się jeszcze większym zasięgiem i prędkością maksymalną po przejściu w tryb lotu poziomego, za to wymaga więcej miejsca do lądowania i raczej nie dysponuje aż tak wielkimi zdolnościami manewrowymi. Obydwie konstrukcje cechują się znacznie wyższymi parametrami niż maszyny w klasycznym układzie Sikorsky’ego.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS