Przed siedzibą Energii w Gdańsku posłanki KO Agnieszka Pomaska i Barbara Nowacka zorganizowały w piątek konferencję prasową pt. “Oszustwo pod szyldem państwowej spółki”. Jak tłumaczyły parlamentarzystki, chodzi o nieuczciwe działania przedstawicieli handlowych firmy, która w imieniu spółki Energa Obrót podpisywała aneksy do umów z klientami energetycznego koncernu, wprowadzając ich w błąd lub nie informując o szczegółach umowy. Klienci płacili przez to wielokrotnie wyższe rachunki za energię elektryczną.
Klienci oszukiwani?
– Reporter radia RMF FM ujawnił, że klienci spółki Energa są oszukiwani. Przedstawiciele handlowi, którzy są szkoleni, jak mają sprzedawać prąd i podpisywać umowy z klientami, dostawali dyspozycje, żeby ukrywać pewne opłaty przed klientami. Przez to oszukani klienci, bardzo często seniorzy, płacili rachunki za prąd wyższe nawet o kilkaset złotych – mówiła Pomaska.
Parlamentarzystki zwróciły się do Urzędu Regulacji Energetyki oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z prośbą o natychmiastowe zbadanie sprawy.
– Oczekujemy stanowczych działań ze strony służb państwa. Nie wykluczamy też skierowania tej sprawy do Najwyższej Izby Kontroli. Chcemy, aby w trybie pilnym wyjaśniono, czy spółka Skarbu Państwa oszukuje klientów, czy oszukuje polskich obywateli, którzy powinni mieć jak najtańszy prąd. To sytuacja niedopuszczalna – podkreśliła Pomaska.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS