A A+ A++

W tym sezonie odbyło się już pięć sesji przed wyścigiem Qatar 1812 km. Wszystkie cztery zaliczane do przedsezonowego prologu oraz FP1 padły łupem Porsche. W trakcie porannego treningu tylko Ferrari i Cadillac zatrzymali niemieckiego producenta przed zajęciem pierwszych pięciu miejsc. 

Wyniki przedsezonowych testów wskazywały na dobrą formę Porsche i przeciętną Toyoty. Początek weekendu wyścigowego tylko umocnił pozycję Penske, Joty i Protonu, a osłabił ubiegłorocznych mistrzów. 

Pierwszym sprawdzianem przed sobotnim wyścigiem będą kwalifikacje. Dopiero wtedy zespoły odkryją wszystkie karty i pokażą maksymalne możliwości. Mimo to w padoku panuje przekonanie, że hipersamochody Porsche od dawna nie były równie konkurencyjne.

– W tej chwili wygląda na to, że jesteśmy mocniejsi niż kiedykolwiek, od początku startów w mistrzostwach – powiedział dla Motorsport.com Kevin Estre z Porsche Penske Motorsport numer 6. – Pamiętajmy, że jest wiele marek. Musimy wstrzymać się do kwalifikacji. Dadzą one mały przedsmak, ale wyścig jest długi.

– Myślę, że tor pasuje do naszego samochodu – dodał. – Jest bardzo łagodny, płaski przez co czuję, że nasz samochód go lubi. Naprawdę świetnie się go tu prowadzi. Z pewnością do czasu nie możemy być zbyt pewni siebie. Auto prowadzi się świetnie, już tylko oglądając go można dostrzec różnice między innymi torami, na których jeździmy.

#99 Proton Competition Porsche 963: Harry Tincknell, Neel Jani, Julien Andlauer

Photo by: Erik Junius

Porsche powróciło do wyścigów długodystansowych w 2023 roku. Współpraca z Penske zaowocowała powstaniem fabrycznego zespołu Porsche Penske Motorsport, rywalizującego w WEC oraz IMSA. 

W zeszłym sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata zespół dwukrotnie stanął na podium, lecz przegrał w rywalizacji z Cadillakiem, Ferrari oraz Toyotą. Kliencka ekipa Porsche, Hertz Team Jota dołączyła dopiero podczas trzeciej rundy w Belgii, a Proton Competition po Le Mans. Porsche po ostatnie zwycięstwo w najwyższej klasie sięgnęło w 2017 roku, wówczas jeszcze w kategorii LMP1.

Porsche 919 Hybrid, 2017 rok

Porsche 919 Hybrid, 2017 rok

Photo by: JEP / Motorsport Images

Andre Lotterer, zespołowy partner Estre zapytany, czy blisko dziesięciogodzinny wyścig w Katarze będzie wymarzoną okazją do triumfu odpowiedział:

– Na papierze wyglądamy bardzo dobrze. Myślę, że zrobiliśmy duży postęp z samochodem i ustawieniami. Ten trend wygląda dobrze w przypadku wszystkich Porsche. To powinien być świetny wyścig.

Czytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNajwiększa zagadka wyborów: Kogo na prezydenta Łodzi wystawi Trzecia Droga
Następny artykułTwoje dziecko nie chce jeść warzyw? Spróbuj je sprytnie przemycić w daniach