FIA opublikowała Balance of Performance, opracowany wspólnie z organizatorem serii WEC, Automobile Club de l’Ouest. Obowiązuje on na testy przedsezonowe w Katarze zaplanowane na najbliższy weekend, a także na pierwszą rundę sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata, która tydzień później też będzie gościć na Losail International Circuit.
Toyota GR010 Hybrid wejdzie w sezon WEC 2024 ważąc o 9 kg więcej i mocą zmniejszoną o 5,3 KM (4 kW) w porównaniu z zeszłorocznym etapem kampanii po 24h Le Mans.
Minimalna waga GR010 została ustalona na 1089 kg, a maksymalna moc na 510 kW, co odpowiada 684 KM, zgodnie z aktualnymi wytycznymi BoP dla klasy Hypercar.
Ferrari 499P LMH straciło 2,7 KM (2 kW) w porównaniu z ubiegłym rokiem, a jego minimalna waga wynosi 1075 kg. Porsche otrzymało największy cios w porównaniu z poprzednią kampanią. Maksymalna moc została zmniejszona z 514 kW do 505 kW, co odpowiada redukcji o 12 KM, a minimalna waga wzrosła z 1046 kg do 1048 kg.
Cadillac V-Series.R otrzymał redukcję mocy z 504 kW do 499 kW i wzrost masy z 1030 kg do 1032 kg. Peugeot 9X8 LMH stracił 9 kg dzięki zmniejszeniu masy do 1030 kg, podczas gdy jego moc pozostała niezmieniona na poziomie 520 kW.
Alpine A424 jest najcięższym z samochodów LMDh. Minimalna waga wynosi 1070 kg, natomiast moc napędu ustawiono na 510 kW. BMW ze swoim M Hybrid V8 nie może zejść poniżej 1060 kg, a dostępna moc to 506 kW. W przypadku Lamborghini SC63 LMDh parametry te wynoszą kolejno 1041 kg i 502 kW.
Nowy Tipo 6 LMH Competizione Isotta Fraschini ma minimalną wagę ustaloną na pułapie 1085 kg i maksymalną moc 514 kW.
W przypadku Toyoty, Ferrari, a także Isotty przedni napęd hybrydowy, zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni, uruchamia się po przekroczeniu 190 km/h. W przypadku Peugeota zmieniono to z 135 km/h ustalonego na zeszłoroczne, ostatnie rundy sezonu na Fuji i Bahrajnie, na 150 km/h.
BoP dla nowej klasy LMGT3 został również opublikowany. Dotyczy minimalnej wagi pojazdów. Porsche 911 GT3-R jest najlżejszym samochodem (1315 kg), a Lexus RC F GT3 najcięższym (1345 kg).
Potwierdzono również, że maszyny LMP2, które powrócą do WEC jednorazowo w 24h Le Mans, będą jeździć w tej samej specyfikacji, co w zeszłym roku. Oznacza to minimalną wagę 950 kg, 35-milimetrowy ogranicznik w dolocie powietrza V8 Gibsona oraz limity obrotów wynoszące 8000 obr/min na biegach od pierwszego do piątego oraz 8500 obr/min na biegu szóstym.
Watch: Ferrari gotowe na WEC 2024
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS