Grupa aktywistów z Chrzanowa ogłosiła własne pomysły reformatorskie. Wydają sie ciekawe, ale dość kosztowne, bo związek nie ma obecnie pieniędzy nawet na wiatę na tymczasowym dworcu ZKKM.
Przypomnijmy, że sprawa ma związek z ostatnim posiedzeniem zgromadzenia ZKKM, na którym zatwierdzono budżet związku i wynik przetargu dotyczącego obsługi niektórych linii przez Transgór przez lat 10 bez wymiany taboru. Burmistrz Chrzanowa Robert Maciaszek chciał głębszej analizy sytuacji finansowej związku i odłożenia rozstrzygnięcia o tydzień. Był zdania, że 10-letni okres obowiązywania przetargu spowoduje, że pod koniec jego obowiązywania przewozy odbywać się będą 13-letnimi autobusami. Żaden z członków zgromadzenia nie podzielił jego opinii. Na swoim profilu na FB burmistrz pochwalił prototypowy autobus na wodór testowany w PKM Jaworzno, marząc, aby taki tabor jeździł też w ZKKM Chrzanów. Radnym zaś, który miał nie informować burmistrza o sytuacji w ZKKM i z nim na ten temat rozmawiać, jest Tomasz Brożek, który został członkiem zarządu pod koniec roku. Burmistrz Chrzanowa jest członkiem walnego zgromadzenia tego samego związku tworzonego przez Chrzanó, Trzebinię i Libiąż. To do tej sytuacji odnoszą się autorzy protestu.
Jakie mają pomysły na komunikację?
Oświadczenie Grupy Inicjatywnej Stowarzyszenia „Nasz Chrzanów”:
Popieramy ideę unowocześnienia taboru, wykorzystania środków z nowej perspektywy unijnej na zakup autobusów elektrycznych lub, jeśli pozwoli na to budżet i myśl techniczna, wodorowych. Jednocześnie zwracamy uwagę, że tworzenie wielkich i ambitnych planów w momencie, gdy Chrzanów nie ma atrakcyjnej oferty przewozowej, regularnie i równym czasie odjeżdżających autobusów głównych linii (9, 15, 30) i korzystnych cenowo biletów rocznych i kwartalnych, wygląda jak zwykła megalomania. Powstaje wrażenie manipulacji opinią publiczną w celu odwrócenia uwagi od realnych, praktycznych rozwiązań.
Nasze propozycje są następujące:
1. Niezwłoczne powołanie ponadpartyjnego Forum na rzecz Reformy Komunikacji z udziałem przedstawicieli dużych rodzin, seniorów i lokalnych organizacji społecznych.
2. Wprowadzenie oferty biletów rocznych na całą sieć ZKKM w cenie 300 zł przy płatności rocznej i 100 zł przy płatności kwartalnej. Proponowana cena ma oczywiście charakter wstępny i wymagać będzie uzgodnienia z wszystkim gminami-członkami ZKKM.
3. Postulujemy, by główne linie odjeżdżały w równych odstępach czasu. Szczególne znaczenie ma linia 9, 15 i 30, która powinna być zsynchronizowana z odjazdami i przyjazdami pociągów na stacji Trzebinia. Linia 30 jako linia mająca trasę w jednej gminie może zostać przedłużona do stacji Balin PKP, aby odciążyć obłożenie stacji Trzebinia PKP i uniknąć zbyt długiego dojazdu na łatwo korkującej się drodze 79 (ul. Trzebińska w Chrzanowie, Długa w Trzebini).
4. Utworzenie przystanku autobusowego na Alei Henryka w celu przybliżenia komunikacji do mieszkańców os. Śródmieście i lepszej integracji tej części miasta. Nowy przystanek może znajdować się naprzeciwko Urzędu Stanu Cywilnego. Po zakończeniu renowacji wiaduktów można go skierować nowym odcinkiem ulicy 3 Maja. Mieszkańców Alei Henryka i okolic zapraszamy do wyrażenia swojej opinii na temat proponowanego przystanku. Nie chcemy nikogo uszczęśliwiać na siłę.
5. Należy wprowadzić zniżkę na bilety jednorazowe i czasowe kupowane przez komórkę. Pozwoli to zaoszczędzić na dystrybucji i kosztach wydruku.
6. Do czasu zakończenia remontu linii kolejowej Trzebinia – Oświęcim należy uruchomić autobus z os. Stella do Krakowa przez autostradę A4 w celu umożliwienia szybkiego dojazdu do stolicy Małopolski. W tym celu proponujemy wydanie listu intencyjnego i rozmowy z władzami województwa. Autobus przejeżdżałby przez najgęściej zaludnione rejony miasta Chrzanowa. Mieszkańcom Płazy, Bolęcina i Borowcowa proponujemy zwiększenie częstotliwości kursów dojazdowych do centrum.
7. Wprowadzenie Chrzanowskiej Karty Miejskiej dla wszystkich płacących podatki w mieście. Zapraszamy gminy Trzebinię i Libiąż do współpracy. Karta dawałaby 20% dodatkowej zniżki na baseny, obiekty sportowe i kulturalne oraz pozwalała na zakup biletów rocznych po preferencyjnej cenie. Korzystający z karty poprzez aplikację w komórce będą zwolnieni z opłaty 10 złotych za wydanie karty w formie plastikowej. Organem wydającym byłaby Miejska Biblioteka, której statut może być wzbogacony o te zadanie. Wzmocni to też integracyjną funkcję MBP.
przewodniczacy grupy Piotr Klamann
oraz współpracownicy Karolina Kuciel, Michał Kłyk, Grzegorz Wesołowski, Mariusz Głuszczenko
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS