A A+ A++

Dziesięć tytułów będzie konkurować o Nagrodę Kulczyk Foundation. Polskie kino oceni międzynarodowe jury. Kto okaże się najlepszy, przekonamy się podczas finału 13. Mastercard OFF CAMERA. Wszystkie filmy konkursowe można oglądać na platformie player.pl.

“Sala samobójców. Hejter” to kolejny owoc współpracy Jana Komasy z utalentowanym scenarzystą Mateuszem Pacewiczem. O ile nominowane do Oscara “Boże ciało” krytycy określali mianem opowieści o “złożoności dobra”, “Hejter” jest historią o “złożoności zła” – wstrząsającą, zapadającą w pamięć i niebezpiecznie prawdziwą

Debiutująca w pełnym metrażu Renata Gabryjelska, posługując się formułą wielopoziomowego thrillera, snuje opowieść nie tylko o dynamice międzyludzkich relacji, ale też zastanawia się nad problemem pamięci i mechanizmami, jakie nami sterują. Bo w “Safe Inside” granica pomiędzy rzeczywistością a fikcją jest wyjątkowo cienka. Co z tego wynika?

“Bliscy” to drugi pełnometrażowy film Grzegorza Jaroszuka. Reżyser łączy skupiony wokół rodzinnego śledztwa wątek kryminalny, elementy kina drogi z ciepłym, bezpretensjonalnym poczuciem humoru. To subtelnie i z pomysłem poprowadzona wzruszająca opowieść o potrzebie odbudowy rodzinnych więzi, która niesie ze sobą niejedno zaskoczenie.       

“Zgniłe uszy” Piotra Dylewskiego to kino kameralne, acz intensywne, prowokujące, a przy tym bardzo szczere i bezpretensjonalne. Zarówno w samej intencji, jak i sposobie realizacji.   

W swoim pełnometrażowym debiucie reżyser opowiada o młodym małżeństwie, które przechodzi pierwszy poważny kryzys. Dylewski zręcznie żongluje nastrojami, “trudne” momenty tonując humorem i interesującymi woltami, które nie raz zaskoczyć mogą widza    

Jak przekonuje Kalina Alabrudzińska bohaterowie “Nic nie ginie” cierpią na jej ulubioną chorobę, jaką jest smutek. Każdy z nich ma problem, który najwyraźniej nie daje mu spokoju i nie pozwala normalnie funkcjonować. Remedium na bolączki bohaterów ma być udział w terapeutycznym turnusie pod troskliwym okiem starszego i bardziej doświadczonego mężczyzny. Debiutancki film Alabrudzińskiej jest kolejnym, po m.in. “Śpiewającym obrusiku” (2015) Mariusza Grzegorzka czy “Monumencie” (2018) Jagody Szelc, dyplomem aktorskim łódzkiej Szkoły Filmowej. Historia urzeka szczerością, prostotą i amplitudą płynących z niej emocji.

Konkurs Polskich Filmów Fabularnych oraz Konkurs Główny “Wytyczanie drogi” oraz są częściami projektu “Obraz świata / Świat w obrazach” realizowanego podczas 13. Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezależnego Mastercard OFF CAMERA. Wszystkie festiwalowe filmy będzie można obejrzeć na platformie player.pl. Więcej szczegółów można znaleźć na stronie: www.offcamera.pl, w mediach społecznościowych: www.facebook.com/OffCameraFestiwal, www.instagram.com/mastercardoffcamerafestival/     

Zobacz również:

“Tanie dreszcze?”, „Związki i rozwiązki” i „Znów w drodze”– nowości 13. Mastercard OFF CAMERA

         

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNowy Jeep® Wrangler 4xe dołącza do modeli Renegade i Compass 4xe oferowanych w globalnej gamie elektrycznych samochodów marki Jeep
Następny artykułPIERWSZY BIEG NA WIEŻĘ ZAMKOWĄ JUŻ ZA NAMI