A A+ A++

Międzynarodowe wydarzenia sportowe są dobrą okazją do promowania Polski, jako kraju atrakcyjnego turystycznie. Wiele państw wykorzystuje międzynarodowe wydarzenia sportowe do prezentacji swojego wizerunku, walorów i atrakcji turystycznych. „Korzyści dla promocji Polski w dziedzinie turystyki mogą być wzmocnione poprzez wzbogacenie wydarzeń sportowych o działania, które nadadzą im inny wymiar niż tylko związany z profesjonalną rywalizacją sportową” – wyjaśnia Kancelaria Premiera w komunikacie na temat projektu ustawy.

O co chodzi w ustawie? POT będzie zobowiązany współpracować z klubami sportowymi, które biorą udział w międzynarodowych rozgrywkach sportowych. Realizacja tego zadania będzie odbywać się na podstawie umowy z ministrem sportu i turystyki, który przekaże na ten cel dotację z budżetu państwa – w tym roku ustawa przewiduje, że będzie to 205 milionów złotych, a w kolejnych latach do 2031 roku po 200 milionów złotych (dla porównania – budżet POT w tym roku na utrzymanie i promocję polskiej turystyki to 64 miliony złotych).

POT będzie podpisywać umowy z klubami sportowymi w ramach takich dyscyplin, jak piłka nożna, koszykówka, piłka ręczna, siatkówka i hokej – w kategorii kobiet i mężczyzn. Ministerstwo Sportu i Turystyki wyliczyło, że w sezonie 2022/2023 w europejskich rozgrywkach pucharowych weźmie udział około 45 drużyn.

Kluby sportowe, które będą chciały uczestniczyć w programie, muszą być w danym sezonie reprezentantami Polski w rozrywkach o europejskie puchary. „Nowe przepisy przewidują także możliwość zasilania Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej (FRKF) w środki pochodzące z budżetu państwa. Chodzi o zwiększenie wsparcia na zadania FRKF, w tym przekazywanego na rozwój infrastruktury sportowej i dofinansowanie inwestycji obejmujących obiekty sportowe” – czytamy w komunikacie KPRM.

Żeby pieniądze uruchomić już w tym roku, ustawa umożliwia zmianę planu finansowego Centralnego Ośrodka Sportu i zwiększenie kwoty dotacji na realizację zadań związanych z zapewnieniem warunków organizacyjnych, ekonomicznych i technicznych do szkolenia sportowego. Chodzi o utrzymanie obiektów sportowych i zarządzanie nimi oraz przygotowanie kadry narodowej do udziału w igrzyskach olimpijskich i paraolimpijskich czy mistrzostwach Europy lub świata.

Projekt połączenia interesów sportu i turystyki to pomysł ministra sportu i turystyki Kamila Bortniczuka. Swoje intencje wyjaśnił w rozmowie z portalem sportowym wyszlo.com w styczniu tego roku. Mówił tam: „Chcemy wykorzystać kompetencje Polskiej Organizacji Turystycznej, która posiada budżety na promowanie polskiej marki – przykładowe #VisitPoland. Wiele krajów reklamowało się na koszulkach piłkarskich – to są znane kluby, ale też duże budżety.

(…) Postanowiliśmy połączyć te dwa cele jakimi są wyniki sportowe i promocja polskiej marki na arenie międzynarodowej. Gdy gramy w pucharach, siłą rzeczy sportowe zmagania oglądają choćby kibice kraju, w którym występujemy, a w przypadku rozgrywek wyższej rangi, również kibice innych państw, żeby podać przykład chociażby Legii. Liczba fanów oglądających polski klub we Włoszech, Rosji czy Anglii była – zakładam – bardzo duża. Taka sama sytuacja była z Vive Kielce w piłce ręcznej czy ZAKS-ą, zwycięzcą siatkarskiej Ligi Mistrzów. Niestety w futbolu wielokrotnie było tak, że kluby, które wygrywały polską ligę, zamiast wzmacniać się prz … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSOWA – atrakcyjna propozycja na wakacyjny czas
Następny artykułPolska otrzymała 50 tys. szczepień przeciwko Polio