A A+ A++

Polski sektor hotelowy odradza się po pandemii. W porównaniu z rokiem 2019, przychody Grupy Arche wzrosły o kilkadziesiąt procent. O tym, jakiego typu destynacje wybierali Polacy w mijającym roku, będą mówili uczestnicy webinaru, który będzie emitowany na stronie PAP MediaRoom już 13 grudnia o godzinie 13:00.

Wskaźniki przychodów są jednoznaczne. W 2022 roku, w przypadku hoteli Arche, wzrosły o 30 proc. w porównaniu z rokiem 2019.

„Obserwujemy, że potrzeba bezpośredniego kontaktu z drugim człowiekiem i budowanie relacji stają się coraz bardziej istotne. Mieliśmy dużo konferencji oraz integracji firmowych” – mówi Władysław Grochowski, prezes Grupy Arche.

Ponadto, po trudnych miesiącach pandemii, ludzie coraz częściej uciekają na wieś, szukając zieleni i możliwości obcowania z przyrodą. Dominowały wyjazdy okołoweekendowe do lokalizacji podmiejskich: Łochowa, Żnina, Janowa Podlaskiego. Ale nie tylko.

„Rekordowe obłożenie notowały miejskie hotele warszawskie, z uwagi na odbywające się w stolicy wydarzenia biznesowe, konferencje, zjazdy, sympozja, szkolenia oraz kulturalne – m.in. koncerty. To był wyjątkowy rok pod tym względem” – ocenia Władysław Grochowski.

Ważnym elementem działalności Grupy Arche w 2022 roku była pomoc uchodźcom z Ukrainy. „Z potrzeby serca i w naturalnym odruchu chęci niesienia pomocy bliźniemu w potrzebie, już pierwszego dnia wojny otworzyliśmy nasze 16 hoteli dla uchodźców z Ukrainy. Powołany sztab kryzysowy rozlokowywał rodziny, starszych, dzieci z domów dziecka, organizowaliśmy transporty. Do dzisiaj około 2,5 tys. ludzi przebywa w naszych obiektach i Fundacja Leny Grochowskiej przysposabia ich do życia w Polsce” – opowiada prezes Grupy Arche.

W marcu 2022 roku Grupa Arche opatentowała również System Arche®. „Jako jedyni na rynku dzielimy się co miesiąc z inwestorami całym zyskiem wypracowanym przez hotel i oferowane w nim usługi: noclegi, szkolenia, gastronomię itp. Stanowimy rodzinę Arche, której zależy na tym, żeby właściciel pokoju hotelowego zarabiał nawet 17 proc. zysku od ceny zakupu lokalu, jak to ma miejsce w ostatnich miesiącach” – zaznacza prezes Grochowski.

Firma pracuje obecnie nad nowym systemem inwestowania, który pozwoli czerpać zyski z inwestycji o mniejszym kalibrze niż zakup całego hotelowego apartamentu.

Polacy znowu podróżują: podsumowanie roku 2022 w hotelarstwie – webinar, już 13 grudnia o 13.00. Transmisja: https://pap-mediaroom.pl

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułChina set to experience ‘winter wave’ of death as Beijing eases ‘zero COVID’ policies following widespread protests
Następny artykułPoznań Ice Festival na MTP. Kiedy warto się wybrać?