– Choć przyczyny zawirowań na rynku amerykańskim i w Szwajcarii były inne, to jednak budzą one uzasadnione obawy wśród obywateli. W praktyce przełożyło się to na większe zainteresowanie kruszcem, a to z kolei miało wpływ na cenę złota – wyjaśnia Tekliński, który prognozuje, że tegoroczna sprzedaż złota w Polsce powinna być zbliżona do poziomu z 2022 r.
Większym optymistą jest Jarosław Żołędowski, prezes Mennicy Skarbowej, który liczy, że w tym roku w Polsce zostanie przebita bariera 20 ton sprzedaży produktów ze złotego kruszcu. Paradoksalnie może temu sprzyjać silniejsza konkurencja na tym rynku.
Sztabka ze sklepu
Wzrost konkurencji wymusza na firmach intensywne działania marketingowe, a także inwestycje w rozwój sprzedaży, zarówno w e-commerce, jak i w stacjonarne placówki. W rezultacie, jak ocenia Michał Tekliński, temat złota lokacyjnego dociera do coraz większej liczby osób w Polsce.
Mennica Skarbowa otworzyła niedawno swój 17. stacjonarny punkt sprzedaży w Szczecinie. Z kolei Mennica Polska, która w 2022 r. otworzyła sześć biur sprzedaży i sklep firmowy, w kwietniu br. uruchomiła trzy nowe biura, a w planach ma kolejne placówki w różnych częściach Polski. – Na początku tego roku uruchomiliśmy również najnowocześniejszą menniczą platformę sprzedażową online w Europie, gdzie zalogowani użytkownicy mogą sprawnie zarządzać swoimi depozytami złota inwestycyjnego – zaznacza Marta Bassani-Prusik, dyrektor ds. produktów inwestycyjnych i wartości dewizowych w Mennicy Polskiej, która mówi o widocznym od marca wzroście zainteresowania złotymi inwestycjami.
Na rozwój stacjonarnej sieci stawia też firma Apart, która z uruchomionym w grudniu 2021 r. projekte … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS