A A+ A++

Jakie kierunki i terminy cieszyły się największym zainteresowaniem konsumentów podczas Black Week i Cyber Monday? Ile wydaliśmy na podróże? Eksperci portalu Travelist.pl wzięli pod lupę rezerwacje dokonane w tym okresie. A było ich aż o 150 proc. więcej niż w tygodniu poprzedzającym Black Week.

Zobacz wideo
Paulina Sykut-Jeżyna o sposobie na relaks. “Sprzątam, gotuje, zmywam”.

Poziom rezerwacji zbliżony do tego sprzed pandemii

– Suma transakcji była zbliżona do czasów jeszcze sprzed pandemii. I to pomimo cen, które nawet z dodatkową zniżką z okazji Black Week były zdecydowanie wyższe niż w poprzednich latach. Średnia cena za noc w pokoju hotelowym wyniosła 449 zł, czyli o 82 zł więcej niż w 2021 roku i o 133 zł więcej w porównaniu z sezonem 2019.

Wzrost cen noclegów skutkował także zwiększeniem średniej wartości transakcji. Różnica – oczywiście w górę – względem analogicznego okresu w 2021 roku to nieco ponad 300 zł, natomiast względem 2019 roku – 400 zł. Nie pozostało to oczywiście bez wpływu na kupujących, którzy decydowali się na pobyty nieco krótsze niż w ubiegłych latach. Podczas gdy w 2019 roku średnia długość rezerwacji wyniosła 3,55 dnia, tak teraz mówimy o 3,38 dnia.

Tutaj najpopularniejsze męskie imię to Marian. Zaczęło się od pewnego rysownika

Na celowniku: wiosna

Polacy, którzy tegoroczny Black Week postanowili wykorzystać do planowania urlopu, upodobali sobie w głównej mierze… wiosnę 2023. Terminy wiosenne – zwłaszcza na kwiecień, maj i czerwiec – były prawdziwym hitem czarnego tygodnia. Aż 20 proc. wszystkich rezerwacji dotyczyło właśnie tego okresu, podczas gdy jeszcze tydzień wcześniej było to mniej niż 10 proc. Pod względem liczby zakupionych pobytów wzrost z tygodnia na tydzień wyniósł aż 420 proc. Obniżone ceny skłoniły również turystów do rezerwowania wyjazdów na ferie. Łączna sprzedaż terminów zimowych podczas Black Week była o 350 proc. wyższa niż w tygodniu poprzedzającym wyprzedaż i odpowiadała za ok. 22 proc. wszystkich rezerwacji.

Igor Janik morsuje od ośmiu lat. Udało mu się stworzyć grupę, która co tydzień razem z nim zażywa zimnej kąpieli w BałtykuJakie zalety ma morsowanie? Były olimpijczyk też kiedyś był zmarzlakiem

Bałtyk górą

Największą popularnością po raz kolejny cieszył się Bałtyk, a dokładniej znajdujące się w jego sąsiedztwie urokliwe miejscowości takie jak: Kołobrzeg, Gdańsk czy Mielno. Ponad 44 proc. wszystkich transakcji dotyczyło właśnie tego kierunku. Na drugim miejscu znalazło się południe Polski. Na zakup noclegów w górach zdecydowało się nieco ponad 25 proc. klientów. W tym wypadku prym wiodły Sudety: Karpacz i jego okolice, Szklarska Poręba oraz Świeradów-Zdrój. Tuż za “górskim” podium znalazło się Zakopane. Pierwszą trójkę najpopularniejszych regionów zamykają city break, czyli rezerwacje dokonane w największych miastach Polski, takich jak chociażby Kraków.

Źródło: Travelist.pl 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJak zmieni się Polsat pod rządami Miszczaka? Są pierwsze sygnały
Następny artykułW grudniu przeliczą emerytury. Kto na tym straci?