Testy pierwotnie zaplanowano na 21, 22 oraz 23 lutego. Każdego dnia miały odbywać się dwie czterogodzinne sesje, lecz harmonogram zaburzyła uszkodzona studzienka. Problem, który nie tak dawno doskwierał wszystkim w Las Vegas powrócił w Bahrajnie.
Podczas porannej odsłony drugiego dnia testów Lewis Hamilton najechał na odpływ i oderwał pokrywę, która spowodowała niewielkie uszkodzenia samochodzie Mercedesa oraz Ferrari. Gdy problem został naprawiony, kierowcy wrócili na tor. W piątek rano ponownie doszło do uszkodzenia tej samej pokrywy, a sędziowie wywiesili czerwoną flagę.
Ponieważ naprawy przeciągnęły się, organizatorzy ogłosili, że przerwa zaplanowana na godzinę 12:00 nie odbędzie się, a druga sesja zostanie połączona z pierwszą. Prace okazały się nieskuteczne, a już w przyszłym tygodniu odbędzie pierwsza runda F1, F2 i F3. Aby szybko i skutecznie rozwiązać problem rozważane jest zalanie odpływu betonem na czas Grand Prix.
Marshalls and Race control work to fix a loose drain cover
Photo by: Simon Galloway / Motorsport Images
Najszybszy pomiar podczas wszystkich sesji uzyskał Carlos Sainz. Kierowcy Ferrari zmierzono czas 1:29,921, który w czwartek pozwolił mu zająć miejsce na czele tabeli. Pierwszego dnia najwyżej był Max Verstappen, a trzeciego Charles Leclerc.
Minione sesje były pracowite dla wszystkich zespołów. Co ciekawe najwięcej czasu spędzili na torze kierowcy Haasa. Kevin Magnussen i Nico Hulkenberg przejechali łącznie 441 okrążeń. Dla zespołu są to cenne kilometry, ponieważ są świadomi swojej pozycji, a 2024 rok nie będzie dla nich łatwy.
Ayao Komatsu zastąpił na stanowisku szefa zespołu Gunthera Steinera. Gene Haas nie zgadzał się z wizją zespołu Steinera, co doprowadziło do szeregu zmian przed rozpoczęciem nowego sezonu. Intensywny początek roku pokazuje, że amerykańska ekipa ma nad czym pracować.

Nico Hulkenberg, Haas VF-24
Photo by: Zak Mauger / Motorsport Images
Po drugiej stronie znalazł się Williams. Problemy i usterki w samochodzie sprawiły, że kierowcy przejechali tylko 299 okrążeń. Podczas pierwszego dnia Albon miał awarię pompy paliwa, a Sargeant stracił panowanie nad bolidem w 9 zakręcie i był bliski rozbicia go w bandzie. Amerykanin przez trzy dni ukończył 138 okrążeń, to mniej niż Max Verstappen pierwszego dnia.
Podczas testów znakomicie prezentowało się Ferrari. Leclerc oraz Sainz uzyskiwali rekordowe czasy sesji oraz fioletowe sektory. Ich przewaga nie była równie duża, co Verstappena pierwszego dnia, niemniej Scuderia rozpoczęła sezon z przytupem. Prawdziwe tempo zespołów poznamy dopiero podczas pierwszej sesji kwalifikacyjnej.
Yuki Tsunoda i Daniel Ricciardo z RB Formula One Team mogą być zadowoleni ze swojej pracy. Kierowcy stajni z Faenzy wspieranej przez ORLEN zrobili duży krok w porównaniu z zeszłym rokiem i pokazali, że będą walczyć o więcej.

Yuki Tsunoda, RB F1 Team VCARB 01
Photo by: Steven Tee / Motorsport Images
Formuła 1 ruszy już w przyszłym tygodniu. Z powodu Ramadanu w krajach arabskich, podczas dwóch pierwszych rund będzie obowiązywał zmieniony kalendarz. Dwie pierwsze sesje treningowe odbędą się w czwartek, trzeci trening i kwalifikacje w piątek, a wyścig w sobotę.
Wyniki 3 dnia:
Wyniki 2 dnia:
Wyniki 1 dnia:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS