A A+ A++
Miasto Ostróda poinformowało, że dziś, w piątek 9 kwietnia podpisano umowy na budowę ścieżek rowerowych na terenie miasta.

Zgodnie z umową najwcześniej zostaną oddane do użytku odcinki D i E – pojedziemy nimi za dwa miesiące. Najdłużej, do września, poczekamy na ścieżki przy ulicach Szosa Elbląska i Bolesława Chrobrego. Pozostałe dwa fragmenty ścieżek oddane będą do użytku za cztery miesiące.
Cały projekt będzie kosztował miasto ponad milion złotych, pięć odcinków zbuduje ostródzka firma DROMO. Pozostały jeden, położony nad Jeziorem Drwęckim wykona Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowego z Jędrychówka.
Ścieżki rowerowe będą wybudowane na odcinkach:
  • 1) Część 1 – Odcinek A – parking przy Placu 1000-lecia PP- ul. Pułaskiego;
Krótki opis przedmiotu zamówienia:
Odcinek „A”; parking przy Placu Tysiąclecia Państwa Polskiego- ul. Pułaskiego- dł. 110,5 mbudowa dwukierunkowej ścieżki rowerowej od km 0+000 do km 0+110,5.Ścieżka rowerowadwukierunkowa z kostki bezfazowej czerwonej o szerokości 2,0 m, obustronnie ograniczona
obrzeżem betonowym 8×30 cm na ławie betonowej z oporem.
Wjazd do posesji i ścieżka rowerowa w km 0+000- 0+036: poszerzenie istniejącego wjazdu w celu zapewniania dojazdu do
nieruchomości. Na łączeniu ze ścieżką rowerową ustawić obrzeże betonowe 8×30 cm na ławie betonowej. Ze względu na możliwość niekontrolowanego wjazdu samochodów ciężarowych na ścieżkę na odcinku od km 0+000 do km 0+036 należy wykonać pod ścieżką wzmocnioną podbudowę
.
  • 2) Część 2 – Odcinek B – ul. Bolesława Chrobrego;
Krótki opis przedmiotu zamówienia:
Odcinek „B”; ul. Bolesława Chrobrego dł. 593,85 m: przebudowa istniejącego chodnika przy ul.
Bolesława Chrobrego na ciąg pieszo rowerowy od km 0+000 do km 0+446,0, budowa dwukierunkowej ścieżki rowerowej przy „Auto-Landzie” od km 0+000 do km 0+146,95.
Ciąg pieszo-rowerowy: w pasie ulicy Bolesława Chrobrego ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3,5 m obustronnie obramowany obrzeżem betonowym 8×30 cm na ławie z oporem. Nawierzchnia ciągu rowerowego z czerwonej kostki bezfazowej natomiast nawierzchnia chodnika z kostki betonowej koloru szarego.
Ścieżka rowerowa: Na odcinku od ul. Chrobrego do połączenia z istniejącą ścieżką wokół jeziora Sajmino dwukierunkowa ścieżka rowerowa z kostki bezfazowej czerwonej o szerokości 2,0 m, obustronnie ograniczoną obrzeżem betonowym 8×30 cm na ławie betonowej z oporem.
  • 3) Część 3 – Odcinek C- ul. Władysława Jagiełły – ul. Grunwaldzka;
Krótki opis przedmiotu zamówienia:
Odcinek „C”; ul. Władysława Jagiełły- ul. Grunwaldzka dł. 252,85 m: przebudowa istniejącego chodnika przy ul. Warmińskiej na ciąg pieszo-rowerowy.Ciąg pieszo-rowerowy: w pasie ulicy Władysława Jagiełły oraz ulicy Warmińskiej do połączenia z ulicą Grunwaldzką ciąg pieszorowerowy o szerokości 3,5 m obustronnie obramowany obrzeżem betonowym 8×30 cm na ławie z oporem. Nawierzchnia ciągu rowerowego z czerwonej kostki bezfazowej natomiast nawierzchnia chodnika z kostki betonowej koloru szarego. Istniejący zjazd gruntowy projektuje się o nawierzchni z kostki betonowej obramowany krawężnikiem betonowym wtopionym na ławie betonowej z oporem.
  • 4) Część 4 – Odcinek D – nadbrzeże jez. Drwęckiego;
Krótki opis przedmiotu zamówienia:
Odcinek „D”; nabrzeże jeż. Drwęckiego dł. 609,13 m: budowa dwukierunkowej ścieżki od km 0+000 do km 0+ 161,13, wyznaczenie na istniejącym ciągu pieszym, pasa dla ruchu rowerowego od km 0+161,13 do km 0+609,13.
Ścieżka rowerowa: na odcinku od ujścia rzeki Drwęcy do ulicy Adolfa Tetzlaffa w pasie zieleni wzdłuż nabrzeża jeziora Drwęckiego projektuje
się dwukierunkową ścieżkę rowerową z kostki bezfazowej czerwonej o szerokości 2,0 m, obustronnie ograniczoną obrzeżem betonowym 8×30 cm na ławie betonowej z oporem. Ciąg pieszo-rowerowy: zmiana istniejącego ciągu spacerowego pieszego wzdłuż nabrzeża jeziora
Drwęckiego na odcinku od ulicy Adolfa Tetzlaffa do istniejącego ciągu pieszo rowerowego w okolicach ulicy Spichrzowej na ciąg pieszo-rowerowy. Ciąg pieszorowerowy zostanie wyznaczony na istniejącej nawierzchni z kostki betonowej poprzez odpowiednie oznakowanie
poziome i pionowe.
  • 5) Część 5 – Odcinek E – ul. Piaskowa – jez. Sajmino (Kajkowskie);
Krótki opis przedmiotu zamówienia:
Odcinek „E”; ul. Piaskowa- jez. Sajmino dł. 207,15 m- budowa dwukierunkowej ścieżki rowerowej od km 0+000 do km 0+207,15 łączącej istniejące ścieżki od ul. Poniatowskiego do ścieżki wokół jez. Sajmino.
Ścieżka rowerowa- na odcinku od ulicy Piaskowej (istniejąca ścieżka rowerowa) do wybudowanej ścieżki rowerowej na niezagospodarowanych terenach zielonymi w otoczeniu jeziora Sajmino /dz. nr 9-185/- dwukierunkowa ścieżka rowerowa z kostki bezfazowej czerwonej o szerokości 2,0 m, obustronnie ograniczoną obrzeżem betonowym 8×30 cm na ławie betonowej z oporem, która będzie stanowiła połączenie istniejących ścieżek.
  • 6) Część 6 – Odcinek F – ul. Szosa Elbląska.
Krótki opis przedmiotu zamówienia:
Odcinek „F”; Szosa Elbląska dł. 725,95 m: budowa dwukierunkowej ścieżki rowerowej od km 0+000 do km 0+ 594,05 łączącej istniejącą ścieżkę od strony trasy S-7 z istniejącą ścieżką przy ul. Szosa Elbląska, budowa dwukierunkowej ścieżki rowerowej od km 0+000 do km 0+131,90 łączącej istniejąca ścieżkę przy ul. Parkowej z projektowaną ścieżką przy ul. Szosa Elbląska.
Zakres został podzielony na dwa odcinki. Odcinek przy ul. Partyzantów do projektowanego odcinka przy Orlenie: w km 0+000 do km 0+072,70 dwukierunkowa ścieżka rowerowa z kostki bezfazowej czerwonej o szerokości 2,0 m, obustronnie ograniczoną obrzeżem betonowym 8×30 cm na ławie betonowej z oporem. W km 0+079,70 do km 0+131,90 dwukierunkowa ścieżka rowerowa z asfaltobetonu o szerokości 2,0 m, obustronnie ograniczoną obrzeżem betonowym 8×30 cm na ławie betonowej z oporem.
Odcinek przy Orlenie: dwukierunkowa ścieżka rowerowa z asfaltobetonu o szerokości 2,0 m, obustronnie ograniczoną obrzeżem betonowym 8×30 cm na ławie betonowej z oporem. W miejscach w bezpośredniej styczności z istniejącymi jezdniami o nawierzchni bitumicznej stosuje się krawężniki wystające oraz wtopione na ławie betonowej z oporem.
Zgodnie z umową najwcześniej zostaną oddane do użytku odcinki D i E – pojedziemy nimi za dwa miesiące. Najdłużej, do września, poczekamy na ścieżki przy ulicach Szosa Elbląska i Bolesława Chrobrego. Pozostałe dwa fragmenty ścieżek oddane będą do użytku za cztery miesiące.
Cały projekt będzie kosztował miasto ponad milion złotych, pięć odcinków zbuduje ostródzka firma DROMO. Pozostały jeden, położony nad Jeziorem Drwęckim wykona Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowego z Jędrychówka.
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNajpierw pobicie, później wielki pożar. Podpalaczowi grozi 10 lat więzienia
Następny artykułUkradli alkohol za tysiąc złotych, teraz grozi im 10 lat więzienia