A A+ A++

Zapraszamy na koncert „Pod włoskim niebem”, podczas którego usłyszymy utwory najwybitniejszych włoskich kompozytorów: Gioacchino Rossiniego, Giuseppe Verdiego i Pietro Mascagniego.

„Pod włoskim niebem”

„Pod włoskim niebem” to piękny włoski krajobraz muzyczny z wielkimi dziełami operowymi; w programie znalazły się fragmenty takich oper, jak „La Traviata”, „Cavalleria rusticiana” czy „Kopciuszek”. Towarzyszyć im będzie – zachowany we włoskim klimacie i sztuce – Koncert fortepianowy d-moll Johanna Sebastiana Bacha. Jako solistka zaprezentuje się Natalia Zaleska, a zagra orkiestra Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica im. Wojciecha Kilara pod batutą cenionego włoskiego dyrygenta Massimiliano Caldiego.

Program:

G. Rossini – uwertura z opery Kopciuszek
J. S. Bach – Koncert fortepianowy d-moll
G. Verdi – La Traviata – Preludium
P. Mascagni – Intermezzo from Cavalleria rusticana

Wystąpią:

Natalia Zaleska – fortepian

Massimiliano Caldi – dyrygent

Orkiestra Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica im. Wojciecha Kilara

Koncerty w Sinfonia Baltica – Afisz

Natalia Zaleska

Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie fortepianu prof. Bogdana Kułakowskiego.

Laureatka szeregu nagród, zdobytych podczas międzynarodowych i ogólnopolskich konkursówi festiwali muzycznych, zarówno solowych, jak i w zakresie muzyki kameralnej w Rosji, Niemczech, Czechach, Hiszpanii, Austrii oraz Polsce.

Występuje zarówno w kraju, jak i za granicą. Jako solistka koncertowała w większości miast Polski, m. in. w takich miejscach jak: Zamek Królewski w Warszawie, Polska Filharmonia Bałtycka w Gdańsku, Filharmonia Pomorska w Bydgoszczy, Polska Filharmonia Sinfonia Baltica im. Wojciecha Kilara, Filharmonia Świętokrzyska w Kielcach, Dworek Chopinowski w Dusznikach Zdroju, Żelazowa Wola, Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach, Polskiej Filharmonii Kameralnej Sopot, Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu.

Współpracuje również stale jako muzyk orkiestrowy z Polską Filharmonią Bałtycką, Operą Bałtycką i Polską Filharmonią Kameralną Sopot.

Brała udział w lekcjach mistrzowskich prowadzonych przez takie osobowości świata muzycznego jak Andrzej Jasiński, Dina Yoffe, Viera Nossina,Alexei Orlovetsky, Bernd Goetzke, Elżbieta Stefańska, Krzysztof Jabłoński.

Jest dwukrotną stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, stypendystką Marszałka Województwa Pomorskiego oraz Rektora Akademii Muzycznej w Gdańsku.

Brała również aktywny udział w międzynarodowym projekcie muzycznym “Morningside Music Bridge” w Calgary (Kanada).

Wyjątkowym zainteresowaniem darzy muzykę baroku, którą chętnie wykonuje podczas solowych recitali.

Massimiliano Caldi

Massimiliano Caldi (Milano 1967), absolwent fortepianu, kompozycji i dyrygentury orkiestrowej, ma duże międzynarodowe doświadczenie w dziedzinie muzyki symfonicznej, operowej, operetkowej i baletowej, a także zwraca uwagę na muzykę współczesną i odrodzenie XIX-wiecznej opery. wyróżnia się wysokim profesjonalnym przygotowaniem oraz jasnym i liniowym stylem reżyserskim.

Wśród ostatnich zobowiązań sezonu 2020/2021 debiut Il Don Bucefalo w Operze Bałtyckiej w Gdańsku, nagrany koncert w Teatro alla Scala z I Virtuosi del Teatro alla Scala, polska premiera koncertu wiolonczelowego Castelnuovo- Tedesco z Silvią Chiesą oraz inauguracja 60. Międzynarodowego Festiwalu Łańcut.

Latem 2021 dyrygował Orkiestrą Roma 3 podczas tournée we Włoszech, natomiast w Polsce występował na Festiwalu Mozartowskim oraz w Filharmonii Narodowej w Warszawie na Konkursie Muzyki Polskiej. Laureat I nagrody na „G.Fitelberg” Międzynarodowy Konkurs (1999), Caldi był Pierwszym Dyrygentem Filharmonii Podkarpackiej im. A. Malawskiego w Rzeszowie w latach 2017-2022. Był Przewodniczącym Jury Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego Massarosa – IX i X edycja (2018 i 2019 ), pedagoga Florence Conducting Masterclass (2015-2017), pierwszego dyrygenta i konsultanta artystycznego Filharmonii Koszalińskiej im. St. Moniuszki (2014-2017), dyrektora artystycznego Śląskiej Orkiestry Kameralnej (Katowice, 2006-2010) oraz pierwszego dyrygenta Orkiestra Kameralna „Milano Classica” (1998-2009). W ciągu ostatnich dziesięciu lat odbył tournée w Izraelu, Omanie, USA, Chile, Brazylii, Niemczech, Austrii, Rosji i Turcji. W 2018 roku w dziedzinie opery dyrygował prologiem z Mefstofele Boito (Gdańsk, czerwiec 2018), Cavalleria Rusticanaby Mascagni (Rzeszów czerwiec 2018) oraz Bastiano e Bastiana Mozarta (Oliwa sierpień 2018). W niedawnej przeszłości dyrygował Orfeuszem i Eurydyką Glucka oraz Cyganerią Pucciniego w Operze Bolońskiej (Włochy), Nabucco Verdiego i Il Barbiere di Siviglia Rossiniego w Operze Poznańskiej (Polska). w trzech edycjach „Festival della Valle d’Itria” Martiny Franca (Włochy) z odkrytymi na nowo włoskimi arcydziełami XIX wieku, takimi jak „Don Bucefalo” i „Król Lear” Cagnoniego oraz niezwykła wersja francuska (1907) R. Sraussa „Salome”. W przeszłości brał udział w „Festival Terre Verdiane” w Busseto (Włochy) z „Rigoletto” i „La Traviata” oraz dyrygował „Il Trovatore” Verdiego w Szeged Opera House (Węgry) pod koniec lat dziewięćdziesiątych. Dyrygował „Cavalleria Rusticana” Mascagniego w Cicuito Lirico Lombardo (Włochy) w Operze Pawii, Cremony, Brescii i Como. W tym samym cyklu dyrygował „I due timidi” i „La Notte di un nevrastenico” Nino Roty w Vittorio Veneto i Como Opera House (Włochy).

W Polsce, na Krakowskim Festiwalu Muzyki Polskiej w 2011 roku, dyrygował XIX-wieczną „Grand Opera” Poniatowskiego „Pierre De Medicis”, w pierwszym światowym wykonaniu, po ponownym odkryciu. W dziedzinie symfonicznej wrócił do Petersburga z Orkiestrą Filharmonii w marcu 2020 roku i na podium Orchestra I Pomeriggi Musicali w lipcu 2019 roku.

Dyrygował m.in. Berliner Konzerthaus Kammerorchester, Orchestra Sinfonica Siciliana, Orchestra Sinfonica „Giuseppe Verdi”, Orchestra dell’Arena di Verona, Orchestra del Teatro Regio di Torino, Orchestra del Teatro Massimo di Palermo. W Polsce był zapraszany przez międzynarodowe festiwale i regularnie pojawia się na podium najważniejszych orkiestr filharmonicznych i symfonicznych m.in. Filharmonii Warszawskiej oraz w Studio Lutosławski S-1, Filharmonii Krakowskiej im. Szymanowskiego, Orkiestry Krakowskiej Akademii Beethovenowskiej oraz Filharmonii Łódzkiej, Bydgoskiej, Toruńskiej, Olsztynie… i wielu innych.

Caldi nagrywał dla Acte Préalable, CD Raul Koczalski – Koncerty fortepianowe (styczeń 2018) oraz dla Sony Classical, CD Mario Castelnuovo-Tedesco, Gian Francesco Malipiero, Riccardo Malipiero Koncerty wiolonczelowe (kwiecień 2018). Massimiliano Caldi jest jedynym Włochem, który zdobył nagrodę Gazzetta Italia Prize – edycja 2018 za wyróżnienie w promocji muzyki włoskiej w Polsce i polskiej we Włoszech.

W 2020 roku Maestro Caldi omówił swoją pracę doktorską pt. „Cavalleria Rusticana Pietro Mascagni: wierność tekstowi czy tradycji wykonawczej?” Na Uniwersytecie Muzycznym „F. Chopina” w Warszawie, nad którym pracował przez ostatnie 3 lata, konsultując m.in. niektóre rękopisy w Konserwatorium „S. Cecilia” w Rzymie oraz w Bibliotece Muzycznej Uniwersytetu Stanforda w Kalifornii.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułStudia na migi. Nagrodzony projekt studentki Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu
Następny artykułNBA: Warriors do zwycięstwa poprowadził… nowy trener Kings