Trwa budowa linii tramwajowej do Wilanowa. Jak informują Tramwaje Warszawskie, na obszarze inwestycji do wycinki przeznaczono 426 drzew. To około 28 procent istniejącego tam drzewostanu. Urzędnicy zapowiadają 640 nasadzeń kompensacyjnych o wysokości minimum pięciu metrów.
Pod koniec tygodnia rozpocznie się pierwszy etap wycinki drzew pod budowę tramwaju do Wilanowa. Prace prowadzone będą na odcinku między Puławską i Beethovena. Tramwajarze przewidywali wycięcie 116 drzew. Udało się uratować 16, które zostaną przesadzone. – Budowa nowego tramwaju powoduje znaczne komplikacje w infrastrukturze zarówno naziemnej jak i podziemnej. To powoduje kolizję z istniejąca zielenią – powiedział odpowiedzialny za projekt ze strony Tramwajów Warszawskich Grzegorz Stankiewicz.
Podkreślił, że infrastruktura była wykonywana w latach 50., 60., 70. i w tych samych latach sadzone były drzewa. – Ta zieleń jest tam posadzona w sposób chaotyczny – zaznaczył. Wyjaśnił, że układ drogowo-torowy oraz przebudowa infrastruktury podziemnej zmusza do ingerencji w zieleń. – Zdarza się, że właśnie ona koliduje z tą podziemną częścią inwestycji – dodał.
Wytną 426, ale zasadzą ponad 600
– Na całej trasie tramwaju na Wilanów w tej chwili do wycinki jest 426 drzew. Z czego 179 znajduje się w pasie tramwaju, a 247 na poboczu – powiedział główny specjalista ds. ochrony środowiska w Tramwajach Warszawskich Robert Fosiewicz. Łącznie na całym odcinku jest 1487 drzew. – Wycięte stanowią około 28 procent wszystkich drzew – zaznaczył.
Tramwajarze w zamian za wycięte drzewa posadzą minimum 640 nowych o wysokości minimum 5 metrów i obwodzie pnia 25-30 centymetrów. – W momencie zasadzenia te drzewa będą sięgały drugiego piętra – zaznaczył rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz.
>>> Budowa linii tramwajowej do Wilanowa. Objazdy dla kierowców, zmiany w rozkładach komunikacji publicznej, zamknięte drogi rowerowe >>>
Proponowanymi gatunkami są: lipy holenderskie i drobnolistne, platany klonolistne, wiśnie japońskie, klony polne i dęby szypułkowe. W niektórych miejscach projektanci przewidzieli trzy szpalery drzew wzdłuż torów i jezdni. Pojawią się też specjalnie formowane drzewa, których korona wymaga regularnego przycinania. Nowością będą też drzewa, które pojawią się na przystankach. Będą to lipy. 400 drzew posadzi inwestor – firma Budimex. Drzewa będą sadzone na Mokotowie i Wilanowie. Na torach będzie rozchodnik, a wzdłuż torowiska – krzewy, byliny i cebulki kwiatowe.
Liczba uratowanych, jak i usuniętych drzew może ulec zmianie
– W trakcie kolejnych etapów realizacji naszej inwestycji ilość drzew, które da się uratować, ale też tych, które trzeba będzie wyciąć może w drobnej części ulegać zmianie, chociażby w momencie innej lokalizacji sieci niż jest to w planach – powiedziała dyrektor inwestycji strategicznych w Tramwajach Warszawskich Katarzyna Ziarkowska. – Pierwszy etap prac potrwa do 4 października. Natomiast całościowo wycinka ma być zakończona do marca 2023 roku – dodała.
Budowa całej trasy ma się zakończyć na początku 2024 r., natomiast prace budowlane powinny zakończyć się pod koniec 2023 roku.
Tramwaje Warszawskie zapraszają mieszkańców na spotkanie dotyczące inwestycji w środę, 14 września o godzinie 17 przy restauracji Lotos na rogu Chełmskiej i Belwederskiej.
Źródło zdjęcia głównego: Tomasz Zieliński/tvnwarszawa.pl
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS