Jak podaje PKP PLK, składy pojadą do Zakopanego nowymi torami, m.in. ze Skawiny do Suchej Beskidzkiej oraz na odcinkach Sucha Beskidzka–Maków Podhalański, Bystra Podhalańska–Jordanów, Chabówka–Sieniawa, Nowy Targ–Szaflary. Na podróżnych czekają też kolejne przebudowane perony w Suchej Beskidzkiej, Jordanowie, Rabie Wyżnej i Pyzówce. Dzięki przebudowie ma być z nich łatwiej wsiąść do pociągów, są też oświetlone oraz wyposażone w wiaty, ławki i czytelne oznakowanie. System ścieżek naprowadzających ma zapewnić dogodny dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, a dostępność do pociągów mają zwiększyć przebudowane dojścia do peronów.
Dojazd pociągiem do Zakopanego. PLK inwestuje
– Modernizację jednotorowej “zakopianki” zaplanowano etapami, aby zapewnić dojazdy pociągiem na Podhale w sezonie letnim i zimowym. Od września będą realizowane kolejne fazy prac zwiększające możliwości dojazdu koleją do Zakopanego – informuje spółka kolejowa.
Podaje, że pomiędzy Skawiną a Suchą Beskidzką oraz Chabówką a Zakopanem zmodernizowano 80 przejazdów kolejowo-drogowych. Na trasie wymieniana jest także sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Remontowane są mosty i przepusty.
Czas podróży na Podhale będzie krótszy
Inwestycje PLK na trasie Kraków–Zakopane mają skrócić czas podróżowania do nieco ponad dwóch godzin oraz zwiększyć komfort i bezpieczeństwo pasażerów. Na modernizację kolejowej “zakopianki” w ramach projektu “Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98, 99, na odcinku Skawina–Sucha Beskidzka–Chabówka–Zakopane” przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Zakończenie przedsięwzięcia jest planowane w 2023 r.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS