A A+ A++
  • 8 kwietnia KTM uruchomił możliwość wstępnego zamawiania 1290 Super DukeRR, limitowanej do 500 sztuk wersji modelu R.
  • Cała seria została wyprzedana w ciągu 48 minut.
  • Dla chętnych utworzono listę rezerwową, gdyby jakiś nabywca się wycofał, czy coś. 

Limitowana wersja 1290 Super Duke’a R okazała się większym przebojem, niż ktokolwiek mógłby się spodziewać. Choć takie limitowane serie popularnych motocykli najczęściej sprzedają się bez problemu, w przypadku tej maszyny zainteresowanie przerosło najśmielsze oczekiwania.

KTM uruchomił specjalną stronę, na której model 1290 Super Duke RR można było kupić w przedsprzedaży. Ta rozpoczęła się (i zakończyła) 8 kwietnia. Cała partia 500 sztuk została sprzedana w ciągu niecałej godziny, konkretnie 48 minut. Dla chętnych, którym nie udało się kupić motocykla, przygotowano listę rezerwową, na wypadek, gdyby ktoś, kto dokonał zakupu, zrezygnował.

Najciekawszy w tej całej historii jest jednak fakt, że ostateczna cena tego modelu wciąż nie jest znana. Nabywcy deklarowali wprawdzie gotowość zakupu i wpłacali zaliczki, ale nie wiedzieli ile finalnie przyjdzie im za motocykl zapłacić.

1290 Super Duke RR napędzany jest tym samym silnikiem, który pracuje w wersji R – V-twinem LC8 o mocy 180 KM i maksymalnym momencie obrotowym 140 Nm. Wersja RR waży 9 kg mniej od wersji R – 180 kg, co oznacza wzorcowy stosunek mocy do masy – 1:1.

1290 Super Duke porusza się na kutych kołach, lżejszych o 1,5 kg od standardowych oraz oponach Michelin Power Cup 2. Zawieszenie to dzieło WP – z przodu znalazł się widelec APEX PRO 7548 z zamkniętym wkładem, współpracujący z regulowanym amortyzatorem skrętu WP APEX PRO 7117. Z tyłu zamontowano centralny amortyzator APEX PRO 7746.

Rama pomocnicza oraz kilka innych elementów wykonano z włókna węglowego, Wersja RR otrzymała przepustnicę Quick-Turn, o kącie otwarcia 65°, dzięki czemu charakteryzuje się lepszą reakcją na dodanie gazu i mniejszym zakresem działania prawej manetki.

W 1290 Super Duke’u RR znalazł się bogaty pakiet elektroniki. Do standardowych trybów jazdy Rain, Street i Sport dodano dwa kolejne: Performance i Track. Wersję RR doposażono także zestaw akcesoriów z katalogu Powerparts.

Przeczytaj także: KTM 1290 Super Duke RR – najdziksza pomarańcza

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNowy sprzęt dla szpitala w Wołominie
Następny artykułTYLKO U NAS. Szumowski o pracy w szpitalu. Co powiedział?