PKP PLK ma w planach zrealizować dużą inwestycję kolejową w Katowicach i miastach ościennych, na trasie od Będzina, aż po Zebrzydowice. Część działań opóźni się. Ile? Nie wiadomo.
PKP musiało wcześniej unieważnić wyniki przetargu na jedną z najważniejszych inwestycji w regionie. Czeka nas opóźnienie w jego realizacji, ale część prac rusza. Możemy się spodziewać opóźnień, a to dopiero początek.
Dlaczego PKP PLK unieważniło wyniki przetargu?
Krajowa spółka unieważnia przetarg w wyniku publikacji niedawnego wyroku Krajowej Izby Odwoławczej. Najkorzystniejsze oferty, złożone przez konsorcjum polskiego Intercor i chińskiego Stecol, zostały zaskarżone w dwóch odwołaniach. Jak informuje nas Katarzyna Głowacka z biura prasowego PKP PLK:
W postępowaniu przetargowym w ramach zadania „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, Etap I: linia E65 na odc. Będzin – Katowice – Tychy – Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice” obejmującego odcinek Katowice Szopienice Płd. – Katowice – Katowice Piotrowice (LOT A) wpłynęły dwa odwołania do KIO. Dotyczyły one wyboru najkorzystniejszej oferty. W związku z tym postępowanie przetargowe nie jest jeszcze zakończone.
KIO podjęła decyzję o unieważnieniu wyboru najkorzystniejszej oferty. Po otrzymaniu pisemnego uzasadniania wyroku KIO, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dokonają unieważnienia wyboru i odrzucenia najkorzystniejszej oferty.
PLK SA podpisały umowę z wykonawcą prac budowlanych dla odcinka Będzin – Sosnowiec – Katowice Szopienice Płd.
Odcinek Zabrzeg – Zebrzydowice jest w trakcie postępowania przetargowego.
Jak więc widać, ruszają prace na odcinku między Będzinem, a Szopienicami, aż po Zawodzie. Przez jakiś czas będą się pojawiać opóźnienia na tej linii, w najbliższym czasie ma zostać przygotowany dodatkowy tor, który umożliwi przejazdy w czasie przebudowy węzła.
Inwestycja za prawie 4 miliardy złotych
Inwestycja warta nieco ponad 3,8 miliarda PLN odsunie się w czasie o, prawdopodobnie, co najmniej kilka tygodni.
Obejmować ma modernizacje na trasie Będzin, przez Sosnowiec, Katowice i Tychy, aż do granicy z Zebrzydowicami, a także rozbudowę kolei podmiejskich w obrębie Katowic, m.in. z budową nowych przystanków: Uniwersytet (ul. Damrota/Francuska), Akademia (ul. Paderewskiego) i Kokociniec oraz przebudową kilku innych, m.in. w Ligocie.
Łącznie w planach jest modernizacja 14 peronów oraz budowa aż 7 nowych. W grę wchodzi także rozbudowa z dwóch do czterech torów układów kolei aglomeracyjnej, by oddzielić ruch od tras dalekobieżnych i swobodniej rozwijać siatkę połączeń.
Plany obejmują także modernizację, przebudowę lub likwidację ponad setki obiektów infrastruktury, w tym mostów, wiaduktów i przepustów, budowę lub wymianę ponad 80 km torów i 130 km trakcji.
Czas realizacji, po wyłonieniu wykonawcy, ma wynieść około 4 lat. Ze względu na skalę prac, w najbliższej przyszłości czekają nas ogromne utrudnienia zarówno w ruchu kolejowym, jak i miejskim.
Nie wiadomo jeszcze, kiedy szeroko zakrojone prace nad siecią w Katowicach się rozpoczną, będziemy informować w tym w najbliższej przyszłości.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS