A A+ A++

Na początku lutego w naszym portalu w sekcji Ino.online+ ujawniliśmy plany PKP dotyczące inwestycji zaplanowanej jako “Prace w ciągu C-E 65 na odcinku Zduńska Wola – Inowrocław – Tczew” LCS Inowrocław. Całe przedsięwzięcie ma znacznie poprawić dostęp mieszkańców regionu do kolei. PKP przebuduje kilkanaście stacji – w tym Inowrocław Rąbinek.

Na stacji zbudowane zostaną dwa nowe perony oraz przejście pod torami z wyjściami na perony i z pochylniami ułatwiającymi dostęp do kolei dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Przebudowany zostanie układ torowy stacji, sieć trakcyjna wraz z zasilaniem oraz zmodernizowane będą urządzenia sterowania ruchem kolejowym – przekazał nam Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Umowa na opracowanie dokumentacji projektowej jest na etapie pozyskiwania decyzji środowiskowych. Projekt znajduje się na liście rezerwowej do realizacji w ramach nowej perspektywy finansowej na lata 2021-2027. Jak się dowiedzieliśmy, procedowanie dalszych decyzji administracyjnych oraz realizacja robót budowlanych uzależnione są od zapewnienia środków finansowych. I to właśnie w tej sprawie przyjechał dziś do Inowrocławia przedstawiciel kolejowej spółki.

To jest dla nas bardzo ważny węzeł kolejowy. Ta linia jest w trakcie projektowania, w trakcie zwiększania budżetu, żebyśmy mogli w sposób bardzo profesjonalny zaplanować cały ruch kolejowy. Na ostatnim zarządzie zwiększyliśmy dofinansowanie do wykonania tych projektów, mamy zabezpieczone planowane i aktualnie państwo wspólnie z PKP PLK. będą planowały wykorzystanie środków, które są jeszcze niezabezpieczone, ale planujemy wspólnie z udziałem środków unijnych tak to zabezpieczyć, aby poszło to do przodu – mówił Piotr Kubicki z zarządu spółki PKP PLK.

Podczas mojej rozmowy z panem dyrektorem w gabinecie padło pytanie, co będą mieli z tego inowrocławianie. A będą mieli z tego bardzo dużo – bo nie tylko szybsze pociągi, w lepszym standardzie, w pełni zelektronizowana obsługa pasażera na stacji Rąbinek i na stacji Inowrocław, ale również modernizacja węzła – stwierdził Wojciech Piniewski, pełniący funkcję prezydenta miasta.

W konferencji prasowej na Rąbinku uczestniczył też Krzysztof Brejza. – Po tych ośmiu latach cięcia, upokarzania miasta przez poprzednią ekipę Ziobry i Kaczyńskiego mamy wreszcie dobrą ekipę, która pamięta o takich miastach jak Inowrocław. Inowrocław jest jednym z największych węzłów kolejowych w regionie – ocenił europoseł.

Piniewski zwrócił uwagę, że w ramach projektowanych rozwiązań, przez tory przeprowadzona zostanie ścieżka rowerowa łącząca obie strony ul. Staropoznańskiej, a która obecnie jest w tym miejscu przerwana.

Możemy założyć taką sytuację, że dojazd komunikacji miejskiej również będzie tu funkcjonował, jak również – mam nadzieję – odpowiedni dojazd o standardzie drogi, która będzie prowadziła bezpośrednio do stacji Rąbinek – odpowiedział na nasze pytania Wojciech Piniewski.

Oprócz stacji Rąbinek, prace mają objąć także główną stację w Inowrocławiu – pojawią się nowe perony, czy informacja pasażerska, ponadto zmodernizowane zostaną tory i trakcja.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOszukali 84-latkę metodą “na wnuczka”
Następny artykułWażne dla Polski porozumienie na unijnym szczycie