A A+ A++

PKO BP ostrzega swoich klientów przed oszustami podszywającymi się pod pracowników banku. – Przestępcy powołują się na względy bezpieczeństwa i nakłaniają swoje ofiary do podania poufnych danych do bankowości internetowej oraz zainstalowania aplikacji do zdalnej weryfikacji – czytamy w specjalnym komunikacie.

Bank prosi swoich klientów także o to, aby uważali na wszelkie wiadomości (SMS, Messenger, WhatsApp, itp.) od nieznanych osób, podających się za kupujących na portalu sprzedażowym bądź aukcyjnym. Nakłaniają oni do kliknięcia w link i podania danych. – W rzeczywistości to oszuści chcą zdobyć Twoje poufne dane do logowania i autoryzacji transakcji lub dane Twojej karty płatniczej. Tak wyłudzone dane można wykorzystać do wykonania nieuprawnionych transakcji z Twojego konta – ostrzega bank.

PKO BP przypomina, że pracownicy banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie proszą o podanie haseł do żadnego z serwisów (internetowego, mobilnego, telefonicznego) oraz nie proszą o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania, które miałoby podnieść poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu.

Bank przypomina swoim klientom aby:

  • Nie wyrażali zgody na zainstalowanie na urządzeniu aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł
  • Nie wyłączali producenckich mechanizmów bezpieczeństwa na swoim urządzeniu
  • Nie wykonywali działań, o które prosi nieznany nadawca w SMS-ie lub wiadomości email, np: nie klikali w linki, nie podawali danych do logowania, kodów autoryzacyjnych, danych karty

Mobilną aplikację PKO BP na Androida i iOS-a można pobrać w naszym katalogu oprogramowania.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
Poprzedni artykułJeśli średnia dzienna liczba zachorowań z 7 dni wyniesie ok. 19 tys. przypadków – zostanie wprowadzona strefa czerwona
Następny artykułKażą dziennikarzom i mnichom studiować ideologię komunistyczną