PKO BP ostrzega swoich klientów przed oszustami podszywającymi się pod pracowników banku. – Przestępcy powołują się na względy bezpieczeństwa i nakłaniają swoje ofiary do podania poufnych danych do bankowości internetowej oraz zainstalowania aplikacji do zdalnej weryfikacji – czytamy w specjalnym komunikacie.
Bank prosi swoich klientów także o to, aby uważali na wszelkie wiadomości (SMS, Messenger, WhatsApp, itp.) od nieznanych osób, podających się za kupujących na portalu sprzedażowym bądź aukcyjnym. Nakłaniają oni do kliknięcia w link i podania danych. – W rzeczywistości to oszuści chcą zdobyć Twoje poufne dane do logowania i autoryzacji transakcji lub dane Twojej karty płatniczej. Tak wyłudzone dane można wykorzystać do wykonania nieuprawnionych transakcji z Twojego konta – ostrzega bank.
PKO BP przypomina, że pracownicy banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie proszą o podanie haseł do żadnego z serwisów (internetowego, mobilnego, telefonicznego) oraz nie proszą o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania, które miałoby podnieść poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu.
Bank przypomina swoim klientom aby:
- Nie wyrażali zgody na zainstalowanie na urządzeniu aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł
- Nie wyłączali producenckich mechanizmów bezpieczeństwa na swoim urządzeniu
- Nie wykonywali działań, o które prosi nieznany nadawca w SMS-ie lub wiadomości email, np: nie klikali w linki, nie podawali danych do logowania, kodów autoryzacyjnych, danych karty
Mobilną aplikację PKO BP na Androida i iOS-a można pobrać w naszym katalogu oprogramowania.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS