A A+ A++

Kierowcy nie zatrzymują się, by go przepuścić, mimo że zrobił to już kierowca auta na pasie do skrętu. W niecałe 30 sekund zatrzymane przed pasami auto jest omijane przez 10 kolejnych. W końcu kierowca, który się zatrzymał nie wytrzymuje, wysiada z pojazdu i nie szczędząc niewybrednych słów sam zatrzymuje jadące samochody, umożliwiając chłopcu pokonanie przejścia.

W dyskusjach na forach i serwisach skupiających kierowców aut i motocykli najczęściej przewijającym się argumentem przeciwko przyznaniu pieszym pierwszeństwa jeszcze przed pasami jest ten o poziomie umysłowym ameby u osób poruszających się na własnych nogach. Że jak dostaną takie prawo, to będą wchodzić pod auta jak barany pod nóż. Oczywiście, w obecnej sytuacji na polskich drogach jest to pewne ryzyko, o czym pisałem

we wcześniejszym felietonie. To nie w pieszych leży jednak główny problem.

Polska jest po prostu krajem fatalnych kierowców i nie chodzi tu o samą umiejętność prowadzenia pojazdu, wykonywania ciasnych manewrów czy mistrzowskiego parkowania, choć z tym również szału nie ma. Najgorsze jest przeświadczenie o własnej wyjątkowości oraz lekceważący stosunek do przepisów. Do tego zrzucanie obowiązków na innych – niech ten za mną się zatrzyma. W ten sposób przez przejście na Płochocińskiej przejechało 10 “kierowców”, a każdy z nich naraził tego chłopca na śmierć. Ekspertów zza klawiatury zachęcam, by wyobrazili sobie, że ich syn lub córka dwa razy dziennie przechodzą przez to przejście w drodze do szkoły.

Powyższy przykład pokazuje również, jak bardzo potrzebna jest przebudowa infrastruktury. Przejścia dla pieszych przez dwa pasy ruchu w jednym kierunku, pozbawione sygnalizacji świetlnej, powinny zniknąć. W kwestii poprawy bezpieczeństwa jest jeszcze wiele do zrobienia, a infrastruktura wymaga czasu i pieniędzy. Z głupotą kierowców można i trzeba zacząć walczyć od razu.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSextortion i nowy sposób oszustów na zysk – przedpłacone karty debetowe
Następny artykułZakup wyposażenia do pracowni konserwatorskiej Muzeum Historycznego w Sanoku