Dziś przed południem w Polkowickim Centrum Usług Zdrowotnych rozpoczęły się szczepienia osób powyżej 80. roku życia. Jako pierwsza szczepionkę otrzymała 81-letnia Stanisława Cirko, mieszkanka Polkowic.
Przed szczepieniem wszyscy seniorzy przechodzili kompletną kwalifikację lekarską, co jest standardem przy wszystkich szczepieniach. Następnie w gabinecie zabiegowym otrzymywali szczepionkę.
– Trochę się stresowałam, ale cieszę się, że jestem już po zabiegu. Wszystko przebiegło pomyślnie. Organizacja punktu szczepień jest bardzo dobra, z rejestracją też nie było problemów – mówiła po zaszczepieniu 82-letnia Kazimiera Pratkowiecka, która swoją dawkę szczepionki przyjęła jako druga osoba w Polkowicach.
Zainteresowanie szczepieniami na COVID-19 jest wśród polkowiczan bardzo duże. Polkowicka przychodnia jest na to gotowa. Mogłoby być tu wykonywanych dużo więcej takich zabiegów.
– Większość polkowiczan chce się zaszczepić i jesteśmy na to gotowi. Póki co dostajemy 30 szczepionek tygodniowo, ale jeśli będzie ich więcej, jesteśmy w stanie szczepić kilkaset osób tygodniowo jednym zespołem szczepieniowym – zapewnia Paweł Gambal, prezes Polkowickiego Centrum Usług Zdrowotnych.
Jak do tej pory wśród seniorów powyżej 80. roku życia chęć zaszczepienia zdeklarowały 442 osoby z terenu naszej gminy. Wśród osób powyżej 70. roku życia już 1382 (stan na 26 stycznia).
Dotychczas terminy na szczepienia zaplanowano dla 244 seniorów z grupy 80+, którzy umówili się poprzez połączenie telefoniczne z przychodnią. Szczepienia są rozplanowane do końca marca i wynika to z dostępności szczepionek. Póki co szczepionych będzie 30 osób tygodniowo. Cały czas przyjmowane są także zapisy chętnych na szczepienia osób powyżej 70. roku życia.
– Pamiętajmy, że mamy możliwość rejestracji za pomocą trzech kanałów – zwraca uwagę Ewa Kowalik, zastępca burmistrza Polkowic ds. społecznych.
– Nie tylko poprzez numer telefonu do przychodni, ale możemy też skorzystać z infolinii rządowej oraz Internetowego Konta Pacjenta. Z puli 30 szczepionek tygodniowo 15 jest dla pacjentów rejestrujących się przez telefon w przychodni, a 15 jest rozdysponowane za pomocą Internetowego Konta Pacjenta oraz rządowej infolinii – informuje Ewa Kowalik.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS