A A+ A++

Ministerstwo Rozwoju uruchomiło specjalną stronę, która ma pomóc w skorzystaniu z rozwiązań zapisanych w pakiecie antykryzysowym. – Interaktywna pomoc resortu ułatwi między innymi przedsiębiorcom, którzy wpadli w kłopoty, korzystanie z mechanizmów wsparcia – powiedział wiceminister rozwoju Krzysztof Mazur. Za pośrednictwem e-przewodnika użytkownicy zadają około 5 tysięcy pytań dziennie.

OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE NA TVN24 GO

Najwięcej pytań, jak wskazał wiceszef resortu rozwoju, dotyczy zagadnień związanych z ubezpieczeniami i zatrudnieniem. Najczęściej pytający chcą się dowiedzieć o m.in. warunki przyznawania postojowego dla pracowników i samozatrudnionych, umorzenie ZUS czy zawieszenie czynszu. Pojawiają się też pytania o rozwiązania dotyczące KRUS czy PFRON.

“Potrzebne informacje w jednym miejscu”

Jak dodał Mazur, interaktywne centrum pomocy MR dotyczące pakietu antykryzysowego dla przedsiębiorców składa się ze strony umożliwiającej zadawanie pytań, infolinii i tzw. chatbota. – Chodziło o to, aby wiedza o zawartych w tarczy instrumentach trafiła do jak najszerszego grona beneficjentów i była zaprezentowana w przystępny sposób – powiedział.

– Tworząc stronę, staraliśmy się wejść w buty użytkowników końcowych, czyli pracowników i przedsiębiorców. Przedsiębiorcy nie mają czasu na przeglądanie setek stron skomplikowanych aktów prawnych, dlatego prezentujemy rozwiązanie, dzięki któremu będą mogli znaleźć wszystkie potrzebne informacje w jednym miejscu – dodał.

Na stronie dostępnej pod adresem: www.gov.pl/tarczaantykryzysowa można np. znaleźć rozwiązania, za które odpowiadają instytucje publiczne i agencje, takie jak ZUS, KAS, ARP czy BGK. Podzielona jest na sekcje np. przedsiębiorca, pracownik, ngo i kultura, dodatkowe wsparcie. Dzięki temu zainteresowane osoby mogą szybko odnaleźć właściwe dla ich sytuacji rozwiązania pomocowe.

– W ramach interaktywnej strony działa przewodnik, który pokazuje poszczególne instrumenty i opowiada o nich od strony korzyści – jaką pomoc możemy dostać i w jaki sposób ją otrzymać – wyjaśnił wiceszef MR.

Obok tej praktycznej nawigacji, mamy również bezpośrednio powiązane zakładki, dzięki którym pracownik lub przedsiębiorca mogą złożyć określony wniosek w miejscu docelowym np. na stronie ZUS (gdy chodzi np. o zwolnienia z ubezpieczeń społecznych), KAS (kwestie związane z podatkami), czy Banku Gospodarstwa Krajowego (w sprawie kredytów).

Już ponad pół miliona wniosków

Mazur podkreślił, że w ramach pakietu złożono już ponad pół miliona wniosków. “Najwięcej dotyczy zwolnienia z obowiązku opłacania ZUS w okresie marzec-maj przez mikroprzedsiębiorstwa (72 proc.), następnie postojowego dla osób prowadzących działalność gospodarczą (15 proc.) i pożyczki dla mikroprzedsiębiorców (9 proc.)” – wyliczył.

Jednym z elementów przewodnika jest też podstrona pytań i odpowiedzi (tzw. Q&A).

– Można tam poznać odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, a jeśli jakiś wątek chcemy pogłębić, to możemy zadać pytanie za pośrednictwem chatbota – odpowie obsługująca ten serwis osoba, albo, w przypadku chatbota zautomatyzowanego, sztuczna inteligencja – wskazał.

Według wiceministra “średnio dochodzi do 5 tys. interakcji dziennie – ok. 1 tys. telefonicznych i 4 tys. przez chatbota”.

Aby powstało interaktywne centrum pomocy dotyczące pakietu antykryzysowego, jak podkreśli Mazur, resort musiał skoordynować strony i zintegrować systemy informatyczne kilkunastu instytucji.

– To daje nadzieję, że powstanie więcej rozwiązań internetowych w ramach współpracy między instytucjami; będzie to pozytywny efekt związany z walką z koronawirusem – podsumował.

Infolinia Ministerstwa Rozwoju: 732 122 500; 22 484 84 84.

Pakiet antykryzysowy, który ma przeciwdziałać gospodarczym skutkom pandemii, przewiduje m.in. zwolnienie mikrofirm do 9 osób ze składek do ZUS na 3 miesiące (marzec–maj), 50 proc. wakacje składkowe dla firm do 49 osób; świadczenie postojowe w kwocie do ok. 2 tys. zł; dofinansowanie wynagrodzeń pracowników – do wysokości 40 proc. przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia i uelastycznienie czasu pracy – dla firm w kłopotach. Wartość wsparcia oferowanego w ramach tarczy antykryzysowej ma wynieść 212 mld zł – to blisko 10 proc. PKB.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPandemia zmniejsza zapotrzebowanie na prąd
Następny artykułOstrzeżenie przed wykupywaniem europejskich firm przez Chiny. “Zagrożenie jest realne”