A A+ A++

Boże Narodzenie to święta na słodko. Najpierw pieczemy lub zamawiamy frykasy, a później spożywamy je w miłym towarzystwie. Ta przyjemność ma jednak swoją cenę. Jeden kawałek ciasta nie odbije się na naszej kondycji, ale słodkości spożywane w nadmiarze mogą już negatywnie wpłynąć na zdrowie i samopoczucie. Zastanawiasz się, czy w ostatnim czasie nie przesadziłeś z cukrem? Zwróć uwagę na kilka niepokojących objawów.

Cukier – tylko na smak

Według zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia, kalorie zawarte w cukrze powinny stanowić nie więcej niż 10 proc. energii, którą wraz z pokarmem dostarczamy do organizmu przez cały dzień. Jeśli założymy, że dorosła osoba przyswaja dziennie ok. 2 tys. kcal, w jej diecie nie powinno się znaleźć więcej niż 10-12 łyżeczek cukru. Niestety, wartość ta zwykle jest przekraczana – przeciętny Polak rocznie zjada ok. 40 kilogramów cukru. Co więcej, częściowo robi to nieświadomie, cukier bowiem kryje się nie tylko w wypiekach i łakociach, ale również w produktach nabiałowych, sosach, wyrobach piekarskich.

Z roku na rok rośnie świadomość konieczności ograniczania spożycia cukru. Jednak nawet mimo tej wiedzy, w Boże Narodzenie wielu z nas udziela sobie “dyspensy” i czyni za dość słodkim zachciankom. Sporadyczne słodkie grzechy nie powinny mieć fatalnych skutków, lepiej jednak, by beztroskie spożywanie cukru nie stało się nawykiem. Po czym poznać, że w naszej diecie jest zbyt dużo cukru? Wystarczy uważnie obserwować własny organizm.

Zobacz również: “Schudnę” to najgorsze postanowienie noworoczne. Dlaczego?

Zobacz również: Czy kiedyś schudnę? Proste sposoby na utratę wagi

Pięć oznak, że w twojej diecie jest zbyt dużo cukru

1. Nieustanne zmęczenie

Choć cukier jest wysokokaloryczny, energia którą dostarcza do naszego organizmu nie wystarcza na długo. Już po około 30 minutach od spożycia słodkiej przekąski możemy poczuć się nie tylko głodni, ale również słabi.

2 … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSietesz: Dwieście lat, pani Emilio!
Następny artykułHoroskop dzienny – 3 stycznia. Baran, Byk, Bliźnięta, Rak, Lew, Panna, Waga, Skorpion, Strzelec, Koziorożec, Wodnik, Ryby