A A+ A++

Coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin oraz prowadzona przez władze wielu państw proekologiczna polityka sprawiają, że pojawia się coraz więcej tego typu samochodów z napędem na prąd. Pewien producent uważa jednak, że w tego typu autach sprawdziłby się również inny rodzaj zasilania.

Wiele osób przekonanych jest, że samochody użytkowe (m.in. również pick-upy) powinny posiadać wyłącznie silniki Diesla. Coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin i proekologiczne działania władz wielu krajów (które m.in. mają zachęcić do kupowania samochodów innych niż spalinowe) sprawiają jednak, że na rynku pojawia się coraz więcej tego typu aut z napędem elektrycznym. Jednym z lepszych przykładów jest tutaj Ford F-150 Lightning. Według Toyoty w tego typu autach sprawdzi się jednak również inne źródło zasilania.

Toyota Hilux na wodór

W zakładach Toyota Manufacturing UK w angielskim Derby zaprezentowano opracowany tam egzemplarz Hiluxa z silnikiem elektrycznym zasilanym wodorem (technologia ogniw paliwowych. Do stworzenia napędu, który trafił następnie do Hiluxa skorzystano z technologii zastosowanej w drugiej generacji zasilanego wodorem modelu Mirai. Wodór pod wysokim ciśnieniem przechowywany jest w trzech zbiornikach. Zdaniem producenta na jednym tankowaniu prototypowy egzemplarz może przejechać ponad 600 km.

Prace nad stworzeniem Hiluxa zasilanego wodorem rozpoczęły się na początku 2022 roku. W realizowanym przez Toyota Manufacturing UK projekcie biorą udział również różne brytyjskie organizacji skupiające inżynierów i specjalistów zajmujących się innowacjami m.in. w ochronie środowiska i bezpieczeństwie transportu.

Prace projektowe trwały niemal rok. Następnie w wydzielonej strefie w fabryce TMUK rozpoczęła się budowa pierwszego egzemplarza prototypowej, zasilanej wodorem wersji Hiluxa. Samochód był gotowy po trzech tygodniach.

Toyota planuje seryjną produkcję wodorowego Hiluxa

Toyota deklaruje jednak, że powstanie znacznie więcej egzemplarzy Hiluxa na wodór. Według marki do końca roku zbudowanych zostanie 10 egzemplarzy. Wszystkie mają przejść testy bezpieczeństwa i niezawodności, które wymagane są przed wprowadzeniem samochodu do produkcji. Zdaniem japońskiego producenta ta może nastąpić jeszcze w połowie tej dekady, czyli w okolicach 2025 roku.

Pierwsza stacja tankowania wodoru w Polsce już dostępna

Wodór, obok paliw syntetycznych i “k … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKonto mieszkaniowe niewypałem? PKO BP podał statystyki za pierwszy miesiąc
Następny artykuł7. Święto Kapusty, Warzywnictwa i Nasiennictwa