Dzisiejszy sprint zaczął się z bardzo dużym opóźnieniem ze względu na niekorzystne warunki pogodowe. Tym razem jednak sytuacja była gorsza, niż przed piątkowymi kwalifikacjami a organizatorzy rozważali nawet odwołanie sesji i ustalenie gridu na podstawie wyników wczorajszych kwalifikacji.
Warunki jednak znacznie się poprawiły i po 35 minutach opóźnienia udało się rozpocząć Sprint Shootout w skórconej wersji, ponieważ pierwsza sesja trwała 12 minut, druga 10 minut, a trzecia, decydująca trwała osiem minut.
W SQ1 najszybszy był Max Verstappen, gdy czasy spadły o blisko cztery sekundy z początkowego czasu m. in. Lewisa Hamiltona.
Kevin Magnussen i jego kolega z zespołu Nico Hulkenberg przeciwstawili się trendowi kręcenia okrążeń podczas całej długości w 12-minutowym segmencie i dwukrotnie zjeżdżali do boksów po nowe opony przejściowe.
Oznaczało to, że żaden z nich nie miał czasu na tablicy przed ostatnimi okrążeniami, a ponieważ Hulkenberg opóźnił o kilka sekund opuszczenie boksów po raz trzeci przez lewarek pozostawiony w pobliżu jego samochodu po drugiej zmianie, zabrakło mu czasu i nawet nie zdążył rozpocząć szybkiego okrążenia. To pozostawiło Hulkenberga na ostatnim miejscu za Zhou Guanyu w drugiej Alfie Romeo, ale Magnussenowi udało się zająć tylko 18. miejsce tuż przed tą parą z jedynym okrążeniem pomiarowym.
Błękit nieba pojawił się pod koniec Q1, a wszyscy kierowcy, którzy przeszli do Q3, ukończyli tę sesję na slickach.
Gdy Q2 zbliżało się ku końcowi, cała uwaga zwróciła się na Strolla. Kanadyjczyk był pierwszym kierowcą, który próbował przejechać okrążenie na slickach – Kanadyjczyk zjechał do boksów, aby zmienić swoje opony przejściowe na pośrednie.
Pod koniec pierwszego sektora, gdzie większość toru miała suchą linię, był o 0,8 s gorszy od czasu Verstappena, który był na szczycie tabeli czasów, ale kiedy dotarł do wciąż mokrych zakrętów nr 8 i 9 wszystko poszło nie tak.
Pomimo bardzo ostrożnego podejścia do zakrętu 9, Stroll stracił tył swojego Astona i ześlizgnął się po żwirze w barierki, strącając prawe przednie koło.
Następnie sesja została przerwana przez czerwone flagi i uniemożliwiły jakąkolwiek poprawę innym kierowcom. Wyeliminowany z SQ2 został Daniel Ricciardo, para Williamsów Alexa Albona i Logana Sargeanta oraz para kierowców Aston Martin, zaliczając najgorsze kwalifikacje dla zespołu w 2023 roku.
W Q3 Lewis Hamilton prowadził po pierwszych przejazdach, gdzie niektórzy kierowcy przyjęli alternatywne podejście i przejechali dodatkowe okrążenie przygotowawcze, w tym m. in. Sergio Perez.
W związku z tym miał najszybszy czas, zanim został przetasowany z powrotem do ósmego miejsca, podczas gdy Hamilton poprawił się tylko na tyle, by zająć siódme miejsce w swoim drugim przejeździe po widocznym nieporozumieniu z kolegą z zespołu, George’em Russellem, co oznaczało, że Mercedesy wydawały się wchodzić sobie w drogę w górę Sekwencja Eau Rouge/Raidillon aż do szykany Les Combes.
Leclerc był blisko zdobycia pierwszej pozycji, ponieważ ustanowił najlepsze czasy w sektorze pierwszym i trzecim w swoim drugim przejeździe podczas SQ3, ale poślizg, który prawie wyrzucił go z toru na zakręcie nr 9, kosztował go tak dużo czasu, że ostatecznie nie był w stanie wskoczyć na P1. Jego kolega z zespołu, Carlos Sainz, zakończył sesję bezpośrednio przed nim.
Obaj zostali następnie pokonani przez Piastriego, który uzyskał najlepszy czas w środkowym sektorze, zanim kierowca McLarena został pokonany ostatecznie przez Verstappena.
Chociaż Holender nie zarejestrował żadnych fioletowych sektorów na swoim ostatnim okrążeniu, nadal miał wystarczającą konsekwencję, aby uzyskać najlepszy czas ze wszystkich i uzyskał 1:49,056.
WYNIKI
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS