22.07.2021r. 14:00
“Nie ulega wątpliwości, że Europa jest jednym z liderów walki ze szkodliwymi emisjami, pochodzącymi z transportu drogowego, a unijne regulacje w tym zakresie są coraz bardziej restrykcyjne. To wielkie wyzwanie dla firm transportowych, które aktywnie poszukują paliw alternatywnych, gwarantujących pozytywny efekt ekologiczny. Dobrym rozwiązaniem jest właśnie skroplony gaz ziemny LNG, który jest coraz chętniej wykorzystywany w polskich flotach” – powiedział wiceprezes ds. rozwoju PGNiG Arkadiusz Sekściński, cytowany w komunikacie.
Wieloletnia umowa pomiędzy PGNiG Obrót Detaliczny a Grupą Zakupową Bisek zakłada sprzedaż 30 000 ton paliwa LNG, wskazano również.
“Terminal LNG zapewnia nam konkretne możliwości biznesowe, które z powodzeniem wykorzystujemy, czego dowodem jest największy w historii spółki kontrakt sprzedaży LNG dla transportu w Polsce. Samochód ciężarowy napędzany gazem ziemnym jest w stanie przejechać nawet 1500 km na jednym tankowaniu. To oznacza znaczącą optymalizację kosztów dla biznesu transportowego w naszym kraju, a także wzrost konkurencyjności tych przedsiębiorców na rynku UE” – dodał prezes PGNiG Obrót Detaliczny Henryk Mucha.
Grupa Zakupowa Bisek składa się z 6 podmiotów, wśród których jeden posiada koncesję na sprzedaż gazu. Dlatego Grupa oprócz wykorzystywania LNG do zasilania własnej floty 60 pojazdów gazowych oferuje również klientom zewnętrznym tankowanie na swoich stacjach LNG w Kostomłotach, Torzymiu i Szczecinie.
PGNiG jest obecne na warszawskiej giełdzie od 2005 r. Grupa zajmuje się wydobyciem gazu ziemnego i ropy naftowej w kraju, importem gazu ziemnego do Polski, magazynowaniem gazu w podziemnych magazynach gazu, dystrybucją paliw gazowych, a także zagospodarowaniem złóż gazu ziemnego i ropy naftowej w kraju i za granicą oraz świadczeniem usług geologicznych, geofizycznych i poszukiwawczych w Polsce i za granicą. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży spółki sięgnęły 39 197 mln zł w 2020 r.
Teraz inne tematy czytane i komentowane przez branżystów
Nowe decyzje w sprawie LTE 450
ZE PAK bliżej wodoru
Co dalej z CO2?
Sytuacja na rynku
Wszystko o FIT for 55
Ponownie CO2
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS