A A+ A++

W Peugeocie Pulsion 125 RS nietrudno zauważyć podobieństwa do samochodów tej marki

Przód Peugeota Pulsion 125 RS na pierwszy rzut oka bardzo przypomina samochody tej francuskiej marki. Charakterystyczne ostre krawędzie owiewek, przezroczyste klosze lamp, światła do jazdy dziennej czy pionowe czerwone paski w tylnej lampie to elementy rozpoznawcze nowego modelu.
Za kierownicą także poczujesz się jak w samochodzie. Przed oczami masz bardzo ładny i oryginalny kokpit (z nietypową podświetlaną ramką będącą konturem zegarów), jakby żywcem wyjęty z Peugeota 308: ten sam krój czcionek, identyczne wskazówki zegarów i trudny do podrobienia obrotomierz.

Czym ten kokpit różni się od innych? Tu wskazówka obrotomierza biegnie nie tak jak się spodziewasz – zgodnie z ruchem wskazówek zegara, lecz w kierunku przeciwnym. Specyfika skutera polega na tym, że tam, gdzie w innych skuterach zwykle kończy się czerwone pole obrotomierza, w Pulsion 125 RS zaczyna się życie. Na początku to zaskakuje.

Czytelny 5-calowy wyświetlacz TFT, umieszczony pomiędzy dwoma analogowymi zegarami, wygląda znakomicie. Przyczepię się tylko do jednej rzeczy. Cyfry informujące o temperaturze silnika i ilości paliwa są niezwykle małe. Żeby je odczytać, nieźle się zmęczysz. Za to dodatkowe informacje wyświetlane dzięki systemowi I-connect są wyraźne.

Gdzieś już to widziałem… Tylne lampy z pionowymi czerwonymi kreskami to nawiązanie do samochodów Peugeota. Bezdotykowy kluczyk wymusił zastosowanie elektrycznego otwierania kanapy oraz wlewu paliwa.

Peugeot I-CONNECT

Sparowanie skutera z telefonem? Jeszcze nie tak dawno było to możliwe tylko w luksusowych samochodach.

Pewnie część z informacji wyświetlanych przez aplikację Peugeot Motorcycles wyda ci się bezsensowna. Przecież nie będziesz sprawdzał na smartfonie, z jaką prędkością obrotową pracuje silnik, albo jaka jest aktualna temperatura powietrza. Za to na pewno pochwalisz przypomnienie o nadchodzącym terminie przeglądu skutera oraz chętnie skorzystasz ze wskazówek nawigacji wyświetlonych na dużym 5-calowym ekranie TFT w kokpicie.

I-connect umożliwia odbieranie informacji o przychodzących SMS-ach i o połączeniach telefonicznych. Zapominalscy docenią informacje ze współrzędnymi geograficznymi pozycji skutera zagubionego gdzieś na parkingu supermarketu. Położenie jest wyświetlane na mapie Google, co ułatwia odnalezienie właściwej alejki.

Peugeot Pulsion 125 RS – skuter jak samochód?

Nawigacja pokazuje tylko dystans i kierunek najbliższego skrętu. Na takie jak w smartfonie wyświetlanie map trzeba poczekać jeszcze kilka lat.

Na kokpicie podobieństwa z samochodami się nie kończą. Klasyczny kluczyk przeszedł do historii – Peugeota uruchamia się, korzystając z funkcji Keyless Go. Wystarczy, że skuter wykryje w pobliżu kluczyk, aby odblokował pokrętło pełniące funkcję stacyjki. Dzięki temu szybko odblokujesz kierownicę i uruchomisz zapłon. Teraz wystarczy krótkie przyciśnięcie guzika rozrusznika, by obudzić silnik do życia.

Schowek pod kanapą sprawia wrażenie ogromnego, ale naprawdę nie jest tak dobrze. Wprawdzie zmieścisz w nim kask typu jet, a nawet dwa, tyle że ten drugi musi być w małym rozmiarze, natomiast na schowanie kasku typu integral nie ma szans. Fajnie, że duży schowek jest podświetlany. W małym schowku pod kierownicą zmieścisz komórkę, portfel i właściwie nic więcej. Ale czy potrzeba coś więcej? Port USB umieszczono właśnie tam.

Przejęty z samochodu. Bardzo podobny kokpit zastosowano w czterokołowym Peugeocie 308. O integralu za­pomnij. W pozornie dużym schowku mieszczą się co najwyżej otwarte kaski typu jet.
Miękko jak na kanapie. Pulsion ma dwa miękko komfortowo zestrojone amortyzatory z regulacją wstępnego napięcia sprężyny.

Peugeot Pulsion 125 RS – jak jeździ?

Spalanie na poziomie niecałych 3 l/100 km oznacza, że Pulsion będzie rzadko odwiedzał stacje benzynowe

Poczujesz się komfortowo. Kanapa jest wygodna, pozycja za kierownicą również (mam 182 cm wzrostu). Pulsion płynnie połyka nierówności i łatwo składa się w zakręty mimo sporej masy wynoszącej aż 176 kg. Ta przekłada się na osiągi.

Peugeot przyspiesza płynnie, ale robi to niespiesznie. W mieście nie będzie miało to większego znaczenia, ale jeśli wyjedziesz na obwodnicę, po chwili będziesz szukał pierwszego zjazdu. Skuter rozpędza się do maksymalnej prędkości 112 km/h, ale potrzebuje do tego długiej prostej. Obstawiam, że wina leży bardziej po stronie ustawienia wariatora niż mocy małego singla.

Silnik pracuje płynnie i kulturalnie i osiągając maksymalną moc 14,4 KM, czyli niemal górny limit tego na co zezwalają przepisy na prawko A1. Za to Peugeot mile zaskoczy cię podczas wizyty na stacji benzynowej. Średnie spalanie na poziomie 2,9 l/100 km nie drenuje portfela. 

Podczas jazdy spodobała mi się niezła ochrona przed pędem powietrza, choć szyba Pulsiona wcale nie jest wysoka na tle np. Yamahy X-max. Gdybyś jednak zechciał dołożyć kilka punktów w rubryce komfort, możesz podnieść szybę o kilka centymetrów. Potrzeba do tego klucza imbusowego i pięciu minut.

Hamulce Peugeota zaliczyłbym do niezłych, choć w żaden sposób nie przystają one do RS w nazwie. Przedni jest dość skuteczny i nie wymaga żelaznego uścisku dłoni. Peugeot jest wyposażony w sprzężony układ hamulcowy, co oznacza, że użyciu tylnego hebla towarzyszy przyhamowanie przodem. Jeśli zrobisz to zbyt brutalnie, do akcji wkroczy ABS.

Pulsion 125 RS jest zamachem Peugeota na rynek skuterów klasy premium. Czy udanym?

Peugeot Pulsion 125 RS – cena

Pulsion jest świetnym towarzyszem do miasta. Tu jego silnik jest wystarczająco dynamiczny, by siedzące ci na tylnym kole samochody nie otrąbiły cię, i wystarczająco oszczędny, by nie zaczynać dnia od wizyty na stacji benzynowej. Jazdę w zatłoczonym mieście ułatwi system I-connect pokazujący w kokpicie wskazówki nawigacji. Gdyby jeszcze cena była przystępniejsza… 22 890 zł za Peugeota Pulsiona w wersji RS to fura szmalu.

Peugeot Pulsion 125 – dane techniczne

Silnik: jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą, rozrząd OHC, cztery zawory na cylinder, wtrysk paliwa.
Elektryka: elektryczny rozrusznik, akumulator 12V/6 Ah
Przeniesienie napędu: bezstopniowa przekładnia CVT.
Śr. cylindra x skok tłoka 57,0 x 48,9 mm
Pojemność skokowa 125 cm3
Moc maks. 14 KM (10,6 kW) przy 7000 obr/min
Maks. moment obrotowy 11,9 Nm przy 7000 obr/min
Rama: z rur stalowych.
Zawieszenia: przód – widelec teleskopowy, średnica goleni 33 mm, tył – dwa amortyzatory, regulowane napięcie wstępne sprężyny.
Hamulce: przód – jedna tarcza, średnica 260 mm, zacisk trzytłoczkowy, tył – jedna tarcza, średnica 210 mm, zacisk jednotłoczkowy, CBS.
WYMIARY I MASY  
Rozstaw osi 1440 mm
Skoki zawieszeń p/t 95/90 mm
Wysokość kanapy 790 mm
Poj. zbiornika paliwa 11,1 l
Masa z paliwem 176 kg
Cena (2020 r.) 22 890 zł

zobacz galerię

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMCK Tomaszów Maz.: Zwycięzcy wybrani, nagrody rozdane
Następny artykułUkryte przeznaczenie przedmiotów codziennego użytku, o których wiele osób nie ma pojęcia