A A+ A++

McLaren w czwartek przed Grand Prix Mexico City złożył wniosek o prawo do ponownego rozpatrzenia kary nałożonej na Lando Norrisa podczas wyścigu w Austin twierdząc, że znaleźli nowe i znaczące dowody w sprawie, które nie były dostępne podczas wydawania werdyktu sędziowskiego.

Norris został ukarany pięciosekundową karą za wyprzedzenie Maxa Verstappena z Red Bulla poza torem, gdy pojedynkowali się w 12. zakręcie pod koniec wyścigu w Austin.

Wczorajsza wideokonferencja, na której byli zarówno sędziowie wydający werdykt, jak i przedstawiciele McLarena oraz Red Bulla, nie przyniosła pozytywnych dla brytyjskiego zespołu rezultatów, bowiem sędziowie zdecydowali się odrzucić petycję w sprawie rewizji incydentu z poprzedniego wyścigu.

W dokumencie od FIA możemy przeczytać, że początkowo między przedstawicielami zespołów toczyła się dyskusja, czy przedstawione „nowe” dowody w sprawie spełniają kryteria wymagane w Artykule 14.1.1. kodeksu sportowego.

McLaren upierał się, że zgłoszone przez nich „nieprawidłowe stwierdzenie w decyzji”, które wskazywało Lando Norrisa jako samochód wyprzedzający Maxa Verstappena z zewnątrz jest błędny, ponieważ Brytyjczyk już wcześniej wyprzedził Holendra i był przed nim w strefie hamowania.

Red Bull twierdził natomiast, że żadne z kryteriów Artykułu 14.1.1 nie zostało przez McLarena spełnione w tej sprawie, ponieważ nie jest to dowód znaczący, istotny, nowy oraz niedostępny podczas podejmowania decyzji.

W fragmencie decyzji o odrzuceniu prawa do petycji, FIA poparło stanowisko austriackiego zespołu twierdząc, że błąd per se nie może zostać uznany jako nowy dowód.

W uzasadnieniu decyzji możemy przeczytać: „McLaren zdaje się twierdzić, że ustalenie sędziów, że „Samochód nr 4 (Norris) nie był na równi z samochodem nr 1 (Verstappen) na wierzchołku” było błędem i że „Samochód nr 4 wyprzedził samochód nr 1 przed wierzchołkiem”, oraz że ten domniemany błąd sam w sobie jest nowym dowodem. Jest to nie do utrzymania. Wniosek o wznowienie postępowania składa się w celu skorygowania błędu (faktycznego lub prawnego) w decyzji. Każdy nowy element musi wykazać ten błąd. Należy wykazać istnienie błędu, który sam w sobie nie może być elementem, o którym mowa w Artykule 14.

W związku z powyższym, z uwagi na brak nowych istotnych elementów, petycja została odrzucona”.

Ze względu na doniosłość sprawy oraz istotną według sędziów kwestię do rozpatrzenia, zwrócili się do organu regulacyjnego, aby ten przyjrzał się przepisowi, który zamyka w takich sytuacjach prawo do rewizji decyzji.

„Sędziowie zwraca uwagę na następujące kwestie, na które uwagę powinien zwrócić organ regulacyjny:

Obecnie postawiona „wysoka poprzeczka” określona w artykule 14 jest restrykcyjna oraz wydaje się, iż została ona zaprojektowana raczej w przypadku decyzji podejmowanych na rozprawie, w której uczestniczą wszystkie strony, a nie w warunkach presji panującej podczas wyścigu, gdy decyzje zapadają (co jest dozwolone na mocy Międzynarodowego Kodeksu Sportowego) bez obecności wszystkich stron.

Naszym zdaniem petycja McLarena została złożona w dobrej wierze.”

Przeczytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCall of Duty: Black Ops 6 podbija Steam! Setki tysięcy graczy, mimo że jest w Game Passie!
Następny artykułNasze Miasto: MPK Częstochowa będzie współpracować z GZK Rędziny. Chodzi mi.in. o serwis autobusów