A A+ A++

Pesa i szwedzkie firmy Väte Rail oraz Hankavik podpisały list intencyjny w sprawie wdrożenia do eksploatacji w Szwecji manewrowych lokomotyw wodorowych produkowanych w Bydgoszczy.

Firma Väte Rail podpisała umowę na obsługę prac manewrowych jednego ze światowych producentów stali. Kontrakt zakłada dekarbonizację tych działań, więc szwedzki przewoźnik zdecydował się osiągnąć cele zerowej emisji przy wykorzystaniu wodorowej lokomotywy bydgoskiej Pesy.

Szwedzi przylecieli do Polski już w czerwcu, by na miejscu, podczas prac manewrowych na bocznicy w Inowrocławiu, przetestować lokomotywę SM42-6Dn w realnych warunkach eksploatacyjnych. – Nasza strategia zakłada dekarbonizację całości naszej działalności przewozowej do 2030 r. Naszą wizją jest być najbardziej zielonym przewoźnikiem kolejowym w Szwecji, a ja uważam, że jeśli na kolei chcesz być „green”, to musisz wykorzystać napędy wodorowe – powiedział po podpisaniu porozumienia Jan Forslund, prezes i właściciel Väte Rail.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOstrzeżenia dla Seniorów: Jak nie dać się oszustom „na wnuczka” i „na policjanta”
Następny artykułPKP Intercity odebrało 9 elektrycznych wielosystemowych lokomotyw Griffin