A A+ A++

– Byłam ostatnio na spacerze w okolicach dworca PKP. Perony i tunel już dawno są gotowe, a wciąż trudno się do nich dostać. Główne wejście jest dopiero w budowie, i wygląda, jakby od dłuższego czasu nic się tam nie działo. Nie działają także zamontowane schody ruchome. Kiedy wreszcie będziemy mieć piękny dworzec gotowy już w całości? – pyta mieszkanka Rzeszowa.

Fot. Patryk Ogorzałek / Agencja Gazeta

Faktycznie: o ile poszczególne perony były oddawane do użytku zgodnie z planem, tak budowa wejścia głównego przeciąga się. Zgodnie z tym, co wcześniej zapowiadały PKP, cała stacja miała być gotowa na przełomie sierpnia i września br. Tymczasem do zrobienia pozostało całkiem sporo. Zarys wejścia głównego jest co prawda gotowy (odtworzono nawet charakterystyczny dach – “harmonijkę”), ale plac przed nim wciąż jest rozkopany. Teren jest ogrodzony, a na perony można dostać się wąskim przejściem obok budynku dworca. Albo przez sam budynek. Wciąż nieczynne są także cztery pary schodów ruchomych i cztery windy, które zostały zamontowane we wrześniu.

PKP: W listopadzie całość będzie gotowa

Pytamy w PKP, co jeszcze pozostało do ukończenia.

– Na stacji Rzeszów Główny trwają prace wykończeniowe, m.in. przy zadaszeniu nad głównym wejściem do tunelu oraz roboty porządkowe – wylicza Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK. Tłumaczy przy tym, dlaczego windy i schody ruchome wciąż nie działają: – Oddanie wszystkich urządzeń do eksploatacji, w tym wind i schodów ruchomych muszą poprzedzić także specjalne testy i odbiory techniczne. Obecnie trwają procedury odbiorowe z udziałem przedstawicieli Urzędu Dozoru Technicznego oraz Transportowego Dozoru Technicznego. Po zakończeniu tych odbiorów, windy oraz schody ruchome zostaną oddane podróżnym do użytkowania – wyjaśnia Dorota Szalacha. Koleje zakładają, że nastąpi to jeszcze w listopadzie.

Prawie koniec gigantycznej inwestycji za ponad 200 milionów złotych

Wejście główne, windy i ruchome schody to ostatnie elementy wielkiego remontu stacji Rzeszów Główny. W sierpniu oddany do użytku został trzeci peron. Odjeżdżają z niego pociągi jadące m.in. w kierunku Tarnowa i Krakowa oraz Tarnobrzega i Lublina, a także składy kursujące do i z Przemyśla.

Ostatni peron, podobnie jak dwa pozostałe, jest wyższy i ułatwia wsiadanie do pociągów. Wszystkie trzy perony wyposażone są w zadaszone wiaty i ławki. Przygotowano dla podróżnych także ponad 100 tablic informacyjnych, które pomagają w orientacji na stacji. Komfort i bezpieczeństwo w poruszaniu się osób niewidomych i słabowidzących zapewnia system ścieżek naprowadzających oraz oznaczeń. 

Również w sierpniu otwarte zostało przejście podziemne o długości 140 metrów. Nowy obiekt zastąpił istniejącą kładkę nad torami. Podróżni zyskali lepszy dostęp do peronów, a mieszkańcy – dogodniejszą komunikację między osiedlem 1000-lecia a centrum Rzeszowa.

Inwestycja pochłonęła aż 205 milionów zł netto. W jej skład wchodziła także budowa przystanku Rzeszów Zachodni oraz remont wiaduktów nad al. Wyzwolenia i ul. Batorego.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOd czwartku zmiany w organizacji ruchu na skrzyżowaniu Havla z Armii Krajowej
Następny artykułKSW 56: Materla vs. Soldić