A A+ A++

W komunikacie Ten Square Games poinformowano, że Maciej Popowicz w ramach przyspieszonej budowy księgi popytu (tzw. ABB) chce sprzedać maksymalnie 504 tys. akcji spółki (to 6,94 proc. jej kapitału), a Arkadiusz Pernal – 206,4 tys. (2,84 proc.).

Globalnym koordynatorem procesu ABB jest Wood & Company Financial Services. Zaznaczono, że Popowicz i Pernal mają prawo do zmiany warunków lub terminów ABB, a także do odwołania lub zawieszenia całego procesu.

We wtorek na koniec sesji giełdowej za akcję Ten Square Games płacono 550 zł. Przy takim kursie pakiet oferowany przez Popowicza jest wart 277,2 mln zł, a ten Pernala – 103,2 mln zł. W ramach ABB walory są sprzedawane zazwyczaj po cenie nieco niższej od bieżącego kursu giełdowego.

W środę rano poinformowano, że cena w wezwaniu została ustalona na 500 zł. Obaj akcjonariusze sprzedadzą całe oferowane pakiety, Maciej Popowicz za 504 tys. akcji dostanie 252 mln zł, a Arkadusz Pernal – 103,21 mln zł za 206,4 tys. akcji.

W środę po godz. 10 kurs Ten Square Games malał o 6 proc. do 517 zł.

Popowiczowi i Pernalowi pozostanie 33 proc. kapitału Ten Square Games

Po sprzedaży całych oferowanych pakietów Maciej Popowicz będzie nadal miał akcje stanowiące ok. 22,2 proc. kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu Ten Square Games, a Arkadiusz Pernal – ok. 11,1 proc. Zobowiązali się, że przez pół roku od rozliczenia ABB nie sprzedadzą dalszych walorów spółki.

Zapowiedzieli też, że chcą pozostać strategicznymi inwestorami w firmie i dalej wspierać jej rozwój.

Obaj akcjonariusze w ub.r. odeszli z zarządu Ten Square Games. Wiosną Macieja Popowicza na stanowisku prezesa firmy zastąpił Maciej Zużałek, a Arkadiusz Pernal z końcem roku przeszedł z zarządu do rady nadzorczej.

Pod koniec stycznia ub.r. Popowicz i Pernal sprzedali w ABB 13,31 proc. akcji Ten Square Games po 230 zł za sztukę. Proces został ogłoszony po zamknięciu notowań 28 stycznia, przy kursie 258,5 zł – dyskonto wobec tej wyceny wyniosło 11 proc. Wartość transakcji wyniosła 221,6 mln zł.

Ten Square Games z rekordowymi wynikami

Według szacunkowych danych w czwartym kwartale ub.r. Ten Square Games osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 129 proc. do 179,9 mln zł. Udział hitowej produkcji „Fishing Clash” zmalał z 92 do 86 proc., bo coraz popularniejsza jest nowa gra „Hunting Clash”.

Od debiutu giełdowego wiosną 2018 roku Ten Square Games w każdym kolejnym kwartale osiągnął coraz wyższe przychody. Ich dynamika mocno wzrosła wiosną ub.r., kiedy firma w związku z lockdownem zdecydowała się mocno zwiększyć nakłady marketingowe m.in. w USA (pierwszą telewizyjną kampanię reklamującą „Fishng Clash” zrealizowała tam jesienią 2019 roku).

W efekcie w drugim kwartale ub.r. Ten Square Games osiągnęła 169,62 mln zł przychodów sprzedażowych i 25,62 mln zł zysku netto, a w trzecim kwartale – 179,26 mln zł przychodów i 58 ,77 mln zł zysku, wobec 95,02 mln zł wpływów i 35,34 mln zł zysku netto w pierwszym kwartale ub.r.

Dla porównania w trzecim kwartale 2019 roku miała 67,65 mln zł przychodów i 18,15 mln zł zysku netto, a w trzecim kwartale 2018 roku – 35,44 mln zł przychodów i 10,23 mln zł zysku netto.

W ub.r. kurs giełdowy Ten Square Games poszedł w górę ze 198 zł do nawet 679 zł w połowie października. Potem nastąpiła korekta do 500-550 zł.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
Poprzedni artykułKino Kijów walczy o przetrwanie. Wystawia unikatowe przedmioty związane z kinem na licytację
Następny artykuł50 mln zł wsparcia z Tarczy 6.0 na kontach przedsiębiorców