Budowa tzw. magistrali produktowej, która docelowo zastąpi rurociąg rezerwowy wyłączony po awarii w 2018 r., rozpoczęła się w sierpniu. Sam przetarg na wykonanie zadania był ogłoszony w 2019 r. Już wtedy zakładano, że nowy odcinek rurociągu zostanie wykonany na głębokości 25 m pod dnem Wisły.
Jak informuje PERN, obecnie trwają roboty budowlane związane z „umartwianiem” części nurtowej rurociągu rezerwowego. Usuwane są odcinki rurociągu w części lądowej, pomiędzy stacjami zasuw. Jednocześnie na lądzie trwa układanie nowych odcinków rurociągu.
– Po pozytywnym wyniku próby wytrzymałościowej nowej nitki kolejnym etapem robót będzie wciąganie docelowego rurociągu pod dno Wisły – dodaje biuro prasowe PERN.
W prowadzonych pracach ma być wykorzystana technologia bezwykopowa HDD, polegająca na wykonywaniu poziomych przewiertów sterowanych, głęboko pod przeszkodami, nadająca się do wykorzystania przy konieczności przekroczenia rzeki, kanału albo wałów przeciwpowodziowych.
Zakończenie wszystkich prac przy budowie tego odcinka rurociągu planowane jest w drugim kwartale 2021 r.
Awaria w 2018 r.
Rozszczelnienie rurociągu pod koniec maja 2018 r. doprowadziło do wycieku oleju napędowego do Wisły na wysokości ul. Grabówka. Starą magistralę odcięto z obu stron rzeki zasuwami, aby zatamować dalszy dopływ paliwa. Pozostałości wypompowano. Po wykryciu awarii rozstawiono zapory absorpcyjne, aby wchłonęły paliwo z powierzchni wody.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS