A A+ A++

Jak przypomniał PERN w opublikowanej dokumentacji postępowania, przejście rurociągów przez rzekę Wisłę w okolicy Łomianek koło Warszawy zostało wykonane w połowie lat 70. XX wieku. Przewidziane do likwidacji dwa odcinki – nitka główna i rezerwowa – znajdują się na przekroczeniu rzeki Wisły na trasie rurociągu paliwowego relacji Mościska – Emilianów.

„Celem zadania jest wykonanie koncepcji i następnie dokumentacji projektowej na likwidację dwóch odcinków rurociągu DN250 znajdujących się na przekroczeniu rzeki Wisły pomiędzy stacjami zasuw Łomianki – Warszawa, nitki głównej ok. 1200 metrów, która uległa uszkodzeniu i nitki rezerwowej ok. 1200 metrów” – wyjaśnił w ogłoszeniu PERN. Według spółki, oba odcinki przesyłowe planowane do likwidacji są wyłączone z eksploatacji, oczyszczone i zaślepione.

PERN podał, iż zakres zadania, którego dotyczy przetarg, obejmuje m.in. wykonanie koncepcji likwidacji rurociągów – nitki głównej i rezerwowej – na przekroczeniu rzeki Wisły koło Łomianek, pozyskanie materiałów koniecznych do wykonania dokumentacji oraz wykonanie wszelkich badań i analiz, przeanalizowanie aspektów formalnych możliwości realizacji likwidacji rurociągów. Chodzi też o sporządzenie kompletnej dokumentacji projektowej niezbędnej do prawidłowej realizacji zadania po akceptacji przez zamawiającego rozwiązania zawartego w koncepcji i dokonanie niezbędnych uzgodnień, w tym uzyskanie decyzji koniecznych do prawidłowego wykonania robót.

 Reklama

Spółka przypomniała, że w ramach przejścia rurociągów paliwowych przez Wisłę pod Łomiankami, zgodnie z obowiązującymi w latach 70. XX wieku przepisami, została zbudowana nitka główna i nitka rezerwowa – rurociągi te, wykonane rozkopem, biegną równolegle i są oddalone od siebie o ok. 50 metrów. Podczas powodzi w 2010 r. nastąpiła erozja prawego brzegu rzeki, przy czym wysoka woda zabrała ok. 40 metrów gruntu, co spowodowało odkrycie nitki rezerwowej, natomiast w 2014 r. wykonano nowe przekroczenie metodą HDD, czyli poziomego przewiertu sterowanego – dodano.

Według PERN, oferty w postępowaniu na koncepcję i dokumentację projektową do likwidacji wyłączonych odcinków magistrali paliwowej można składać do 4 listopada.

PERN to państwowy podmiot, strategiczny dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, odpowiadający m.in. za tłoczenie rurociągami ropy naftowej do rafinerii krajowych: PKN Orlen w Płocku i Grupy Lotos w Gdańsku, a także do dwóch rafinerii w Niemczech oraz za magazynowanie w bazach na terenie kraju, zarówno surowca, jak i paliw płynnych. Spółka świadczy też usługi transportu paliw, w tym benzyny, oleju napędowego i opałowego.


PAP - mini

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZderzenie ciągnika i busa z niepełnosprawnymi. Jedna osoba nie żyje
Następny artykułPojemnik z kwasem azotowym rozszczelnił się w trakcie transportu. Akcja służb