Amerykański koncern PepsiCo podał o sprzedaniu za 3,3 mld dolarów marki soku pomarańczowego Tropicana i innych słodkich soków w Ameryce Płn. francuskiej firmie private equity PAI Partners, bo chce uprościć gamę swych wyrobów i odejść od napojów z dużą zawartością cukru.
Gigant z Purchase, Harrison w stanie Nowy Jork kupił producenta soku pomarańczowego w 1998 r. za ok. 3,3 mld dolarów i prawie 10 lat później drugą firmę Naked Juice za 150 mln, zachowa 39 proc. w nowej spółce j. v. o wartości ok.4,5 mld dolarów i będzie mieć wyłączne prawa do dystrybucji jej produktów na terenie Stanów — pisze Reuter. Sprzedaż da mu środki na rozwój i zwiększenie stanu posiadania zdrowszych i bardziej opłacalnych przekąsek i napojów bez kalorii — wyjaśnił prezes Ramon Lagarta.
Konkurent Coca-Cola postąpił podobnie w ubiegłym roku, pozbył się dietetycznego napoju gazowanego Ta8 i Coca-Cola Energy w Stanach, sprzedał też markę ZICO napoju kokosowego.
– Firmom coraz trudniej zapewnić skuteczny marketing przy tak ogromnej liczbie marek, które często konkurują między sobą przy bardzo podobnych okazjach — stwierdził w maju analityk rynku żywności i napojów w Rabobank, Stephen Rannekleiv. Dodał, że firmy starają się wprowadzać na rynek nowe produkty, które same opracowały.
PepsiCo uzyskał … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS