A A+ A++

Na wniosek posła na Sejm RP Rafała Kasprzyka zwołano posiedzenie Parlamentarnego Zespołu ds. Rozwoju Regionu Świętokrzyskiego w sprawie infrastruktury kolejowej w regionie. W posiedzeniu udział wzięli parlamentarzyści ze świętokrzyskiego, wojewoda Józef Bryk, ale i wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolejnictwo Piotr Malepszak. Celem było pozyskanie więcej informacji o nowym programie „Polska 100 minut”, który za sprawą pociągów ma łączyć największe miasta w Polsce. Początkowo ogłoszone grafiki sugerowały pominięcie w programie województwa świętokrzyskiego. Okazuje się jednak, że pojawiają się dobre wieści, także dla Konecczyzny. Zachęcamy do obejrzenia poniżej posiedzenia zespołu w całości, a w artykule odnosimy się do koneckich wątków.

REKLAMA

Głównym celem spotkania był przedstawienie planów rozwoju połączeń kolejowych dla Kielc i województwa świętokrzyskiego. Po ogłoszeniu przez premiera Donalda Tuska nowego programu wiele osób się zaniepokoiło. Wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak deklaruje jednak, że wizualizacje nie oznaczają realnych planów, a te dla świętokrzyskiego są bardzo rozbudowane.

Podczas spotkania zespołu Malepszak przekonywał, że planowane jest bezpośrednie połączenie z Kielc do Łodzi. Od 30 lat nie ma takiego połączenia, które łączyłoby 200 tysięcznej Kielce i 700 tysięczną Łódź. Połączenie miałoby być realizowane przez Końskie i Opoczno –„Rozmawiamy z Polregio by wspólnie tworzyć lepszą ofertę i Polregio planuje uruchomić bezpośrednie połączenie z Kielc do Łodzi. Od 30 lat nie ma takiego połączenia, które łączyłoby 200 tysięcznej Kielce i 700 tysięczną Łódź. Połączenie miałoby być realizowane przez Końskie i Opoczno. Oferta miałaby być uzupełniona o pociąg Intercity. Ta nowość powinna pojawić się już w grudniu” – mówił wiceminister.

REKLAMA

Wiceminister Malepszak opowiedział także o tym co znajdowało się w dokumentach związanych z budową szprych do  Centralnego Portu Komunikacyjnego, które powstawały jeszcze za rządów Prawa i Sprawiedliwości  – „Odcinek od Końskich do Tumlina według wewnętrznych dokumentów spółki CPK miał być realizowany w latach 2041-2044! To nie jest tak jak przekonywano, że te inwestycje były już za progiem, a zaraz wjadą buldożery” – tłumaczył Malepszak.

Wszystkie szczegóły i dokładne plany nowej sieci kolejowej przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury mają zaprezentować w najbliższy wtorek. Wtedy to odbędzie się duża konferencja prasowa, podczas której omówione zostanie każde województwo i jego docelowa siatka linii kolejowych.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrzerwy w dostawie wody 12 lipca
Następny artykułZakaz korzystania z telefonów z Androidem. Gigant nie oszczędza pracowników