A A+ A++

Otwarto dla ruchu samochodowego ponad 13-km odcinek drogi ekspresowej S7 od węzła Widoma do węzła Szczepanowice w woj. małopolskim. Obecny na otwarciu prezydent Andrzej Duda wskazywał, że to pierwszy odcinek S7.

Obwodnica Słomnik

Otwarty w poniedziałek fragment trasy S7 stanowi jednocześnie obwodnicę miasta Słomniki. Duda podczas otwarcia odcinka S7 Widoma – Szczepanowice wyraził nadzieję, że do końca 2023 roku trasa ta zostanie otwarta od Krakowa do Warszawy i dalej, z Warszawy do Gdańska.

– Mam nadzieję do końca 2023 r. będziemy mogli ją otworzyć już całkowicie – od Krakowa aż do Warszawy, a z Warszawy aż na Wybrzeże,  do Gdańska będzie można dojechać. To są wielkie zamierzenia – zaznaczył.

Polecamy:

Dodał, że nowy odcinek odciąży małopolskie miasto Słomniki i przyspieszy podróż na południe kraju. – Słomniki, dla których jest to obwodnica, odetchną z ulgą. Mam nadzieję, że będzie to ulga dla mieszkańców naszego regionu i dla wszystkich, którzy zmierzają na południe – powiedział prezydent.

– Jest sprawą oczywistą, że gdy powstaje taka droga jak ta, liczba wypadków spada wielokrotnie. W wielu miejscach – tam, gdzie dawniej były wypadki śmiertelne – po prostu już nigdy więcej takie zdarzenie nie ma miejsca. Więc ma to ogromne znaczenie nie tylko dla komfortu i szybkości podróżowania, nie tylko dlatego, by nie było korków, lecz także dlatego, by po prostu było bezpieczniej – dodał Andrzej Duda.

Droga ekspresowa S7

Jest to także pierwszy otwarty z czterech realizowanych odcinków drogi ekspresowej S7 na północ od Krakowa.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk przypomniał, że „realizacja trasy S7, w tym 13 km odcinka Szczepanowice – Widoma była możliwa dzięki „odważnym decyzjom polityków Prawa i Sprawiedliwości”. – Dzięki odważnym decyzjom pani premier Beaty Szydło, pana premiera Mateusza Morawieckiego, wówczas ministra finansów, mogliśmy uzyskać finansowanie i w konsekwencji realizację tej inwestycji – powiedział szef resortu infrastruktury.

Minister poinformował też, że za kilka, kilkanaście dni, otwierane będą kolejne odcinki trasy Via Carpatia pomiędzy Rzeszowem a Lublinem.

Zobacz:

Jak trafić na nowy odcinek S7

Aby wjechać na nowy odcinek S7 jadąc od Krakowa należy na węźle Widoma zjechać z drogi krajowej nr 7, a następnie po ominięciu Słomnik wjechać na węźle Szczepanowice zjechać ponownie na dk7. Jadąc od strony Kielc – należy postąpić odwrotnie. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywać do czasu ukończenia następnych odcinków S7 budowanych w kierunku granicy Małopolski z woj. świętokrzyskim, czyli Miechów – Szczepanowice i Moczydło – Miechów.

Zgodnie z umową podpisaną przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w styczniu 2018 roku, odcinek w systemie „zaprojektuj i zbuduj” zrealizowała portugalska firma Mota-Engil Central Europe. Koszt inwestycji wyniósł ponad 508 mln zł.

W ramach inwestycji m.in. wybudowano 13,1-km odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej S7, węzły drogowe łączące S7 z istniejącym układem komunikacyjnym, niezbędne obiekty inżynierskie, a także drogi dojazdowe.

Trasa posiada dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z pozostawioną rezerwą na trzeci pas. Wybudowano dwa węzły: Szczepanowice i Widoma, 10 wiaduktów, a także przejścia dla zwierząt, przejazdy gospodarcze i estakadę o długości ponad 680 metrów nad linią kolejową, drogami powiatowymi i rzeką Szreniawą.

Etapy budowy S7

Budowa drogi ekspresowej S7 biegnącej od granicy województwa świętokrzyskiego z małopolskim do Krakowa o długości prawie 56 km została podzielona na odcinki realizacyjne: Moczydło – Miechów, Miechów – Szczepanowice, Szczepanowice – Widoma oraz Widoma – Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta).

Od lipca 2020 roku trwa budowa odcinka S7 Moczydło – węzeł Miechów. To zadanie ma się zakończyć w 2023 r. Kolejny odcinek S7, między węzłami Miechów i Szczepanowice ma podpisaną umowę z wykonawcą.

W kwietniu br. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała wykonawcę, który dokończy projektowanie i budowę odcinka od węzła Widoma do granic Krakowa.

Umowa z poprzednim wykonawcą tego fragmentu – włoską firmą Webuild (poprzednia nazwa Salini) została wypowiedziana przez GDDKiA w grudniu zeszłego roku, ponieważ dotychczasowe tempo prac nie pozwoliłoby na zakończenie ich w uzgodnionym terminie.

ja

Czytaj także:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRodzinka rządzi (2021) – recenzja filmu (UIP). Dzieckiem być, dzieckiem pozostać
Następny artykuł100 000 zł na rekultywację Górek Szymona z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych