A A+ A++

Warmia coraz skuteczniej walczy o turystów z Mazurami. Ma w tym swój znaczący udział także olsztyńskie starostwo powiatowe, które aktywnie promuje piękno tej ziemi.

Tym razem mowa o Szlaku Świętej Warmii. To gotowa propozycja tematycznej wycieczki-pielgrzymki. Tworzy go 16 znanych nie tylko w regionie miejsc pielgrzymkowych, sanktuariów, szlaków pątniczych, ale także historyczne obiekty sakralne. Pierwsze z nich to Bałdy, Wrota Warmii, przez które z Warszawy przybywali do swojej diecezji kolejni biskupi warmińscy. Następne to: Gietrzwałd, Olsztyn, Głotowo, Dobre Miasto, Lidzbark Warmiński, Stoczek Klasztorny, Bisztynek, Reszel, Święta Lipka, Tłokowo, Krosno, Chwalęcin, Pieniężno i Frombork. Szlak kończy się w Braniewie – pierwszej historycznej stolicy Warmii.

Projekt wpisuje się w segment turystyki religijnej, która obejmuje nie tylko pielgrzymów odwiedzających sanktuaria maryjne w Gietrzwałdzie czy Świętej Lipce, a jest ich około miliona rocznie. Odnosi się także do turystów, których spotkania z kulturą duchową i materialną regionu wynikają z ciekawości, z chęci zobaczenia miejsc, o których kiedyś czytali lub słyszeli. Jego podstawą jest przygotowana przez pracowników promocji olsztyńskiego starostwa książka-przewodnik po Świętej Warmii (także w formie audiobooka), zawierająca historię i opisy poszczególnych „stacji”. Przewodnik jest też drukowany w odcinkach w każdy czwartek w „Gazecie Olsztyńskiej”.

Pielgrzymowanie to oczywiście sfera ducha, ale też i ciała. Stąd pomysł na Warmiński Chleb Pielgrzyma, który będzie wypiekać Piekarnia Tyrolska.
— Nasz „chlebek pielgrzymkowy” to kolejny przykład lokalnego partnerstwa publiczno-prywatnego, z którego korzyści czerpią obie strony — mówi starosta olsztyński Andrzej Abako. — Mam nadzieję, że spotka się on z życzliwym przyjęciem mieszkańców oraz będzie doskonałą atrakcją turystyczną i promocją Szlaku Świętej Warmii.

— Tworząc Szlak Świętej Warmii chcemy przyciągnąć do nas turystów, a tym samym wesprzeć naszych przedsiębiorców z branży hotelarsko-gastronomicznej w tym trudnym dla nich okresie — dodaje starosta. — Cieszę się, że udało nam się zainteresować tym projektem lokalne samorządy, nie tylko te z powiatu olsztyńskiego, władze województwa, lokalne media i przedsiębiorców. Warto podkreślić, że swoim patronatem objął to przedsięwzięcie abp Józef Górzyński, metropolita warmiński, a kuria również wspiera nasze inicjatywy.

Chlebek Pielgrzyma po raz pierwszy zaprezentowano publicznie przy okazji wczorajszego otwarcia nowego zakładu Piekarni Tyrolskiej w Barczewie, który kosztował 50 mln zł. Dziennie może tu być wypiekanych aż 300 tys. bochenków chleba. Z kolejnej dużej inwestycji na terenie powiatu olsztyńskiego zadowolenia nie kryje starosta Andrzej Abako.
— To pokazuje, że warto tu inwestować i prowadzić działalność gospodarczą na najwyższym poziomie — podkreśla.

am

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWiceminister finansów: Estoński CIT łatwy do zastosowania [WYWIAD]
Następny artykułNielegalny handel hormonami w sieci