A A+ A++

Oszustwo na pracownika banku, fot. policja.pl

Pomimo intensywnych kampanii informacyjnych kolejne osoby straciły swoje oszczędności. Tylko w ciągu ostatniej doby dwie osoby, 30-letnia mieszkanka Wołomina i 25–letni mieszkaniec gminy, zostały oszukane w sumie na 90.000 złotych metodą na „pracownika banku”. W kontaktach oszuści brzmią wiarygodnie, mają wiedzę i umiejętności, która może uśpić naszą czujność. Nowoczesne technologie przez nich wykorzystywane umożliwiają wyświetlanie na telefonie numeru Policji lub innej instytucji jako numeru dzwoniącego.

Pomimo ciągłych apeli, spotkań profilaktycznych, prowadzanych akcji informacyjnych oraz kolportażu ulotek, każdego tygodnia Policja odnotowuje kolejne przypadki oszustw. I tak wołomińscy policjanci prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa popełnionego metodą na „pracownika banku”.

Pomimo ciągłych apeli, spotkań profilaktycznych, prowadzanych akcji informacyjnych oraz kolportażu ulotek, każdego tygodnia Policja odnotowuje kolejne przypadki oszustw. I tak wołomińscy policjanci prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa popełnionego metodą na „pracownika banku”.

Wczoraj (22 sierpnia) do komendy zgłosiła się 30–letnia mieszkanka Wołomina, która poinformował, że padła ofiarą oszustwa. Z jej relacji wynikało, że zadzwoniła do niej kobieta podająca się za pracownika banku z informacją, że ktoś próbuje włamać się na jej konto i zaciągnąć pożyczkę. Rozmówczyni przekonała właścicielkę rachunku, że o wyłudzenie podejrzewają jednego z pracowników placówki. By to sprawdzić, kobieta musi zaciągnąć kredyt i pieniądze wpłacić na inny podany przez nią rachunek przy użyciu BLIK-a. 30-latka wykonała operację bankową, zgodnie z wytycznymi, w wyniku czego straciła 40 000 zł.

Tego samego dnia w podobnych okolicznościach  swoje oszczędności stracił mieszkaniec gminy Wołomin. Do 25- latka pod takim samym pretekstem, zadzwonił fałszywy „pracownik banku”.  Młody mężczyzna uwierzył w legendę oszusta i zgromadzone oszczędności na koncie bankowym w kwocie 50 000 złotych przekazał przestępcom za pomocą kodu BLIK.

Nowoczesne technologie wykorzystywane przez oszustów umożliwiają wyświetlanie na telefonie numeru Policji lub innej instytucji jako numeru dzwoniącego.

Przypominamy!!!

Osoba, która stała się ofiarą oszustwa, ma prawo złożyć zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa w jednostce Policji lub w prokuraturze. Ze względu na możliwość utraty lub zniszczenia danych informatycznych zawiadomienie o popełnieniu tego typu przestępstwa, należy złożyć możliwie w jak najkrótszym czasie od momentu jego popełnienia. Zwiększa to szanse na zabezpieczenie kompletnego materiału dowodowego i ustalenie sprawcy.

Oprac. MK

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWielka przebudowa szlaków kolejowych w Katowicach: Co, gdzie i kiedy?
Następny artykułDEMGAMES: Korekta raportu EBI nr 17/2024 z dnia 22 sierpnia 2024 r.