Mechanizm działania sprawców był podobny. Na telefon stacjonarny dzwoniąły osoby podszywające się pod przedstawicieli aktualnego operatora usług telekomunikacyjnych. Konsultanci oferowali obniżkę abonamentu, lepsze łącze lub nowy telefon stacjonarny. Jednocześnie prosili o padanie takich danych jak: imię, nazwisko, data urodzenia, adres oraz numer i seria dowodu osobistego, a po ich uzykaniu kończyli połączenie.
Pozyskane w ten sposób informacje oszuści mogą wykorzystać w różny sposób, np. aby wyłudzić na nasze dane kredyt przez Internet. Dlatego przy przekazywaniu komukolwiek danych osobowych zachowajmy szczególną ostrożność. Pamiętajmy również, że aktualny operator usług telekomunikacyjnych ma już nasze pełne dane osobowe w systemie i przy propozycji przedłużania umowy, może co najwyżej poprosić nas o ich potwierdzenie. Natomiast prośba konsultanta o przekazanie naszych pełnych danych wraz z numerem i serią dowodu osobistego zawsze powinna wzbudzić w nas dodatkową czujność.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS