A A+ A++
fot. Scuderia AlphaTauri

PKN ORLEN został partnerem zespołu Formuły 1 Scuderia AlphaTauri. Nowe malowanie bolidu mocno eksponuje współpracę z płockim koncernem.

PKN ORLEN w 2023 roku rozpoczyna współpracę z włoskim zespołem Scuderia AlphaTauri, którego głównym celem jest przygotowywanie przyszłych mistrzów świata Formuły 1. W barwach AlphaTauri wystąpią Japończyk Yuki Tsunoda i Holender Nyck de Vries.

Jak podkreśla Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN, Grupa ORLEN to największy w Europie Środkowej koncern multienergetyczny, obsługujący ponad 100 milionów klientów, więc globalna rozpoznawalność marki jest niezbędna do realizacji celów strategicznych firmy.

– Blisko połowa przychodów koncernu pochodzi ze sprzedaży za granicą. Dlatego konsekwentnie stawiamy na sponsoring sportowy, którego filarem jest obecność w najbardziej prestiżowej serii wyścigowej. Dzięki tej ekspozycji docieramy do setek milionów kibiców na całym świecie i budujemy spójną strategię marketingową w Polsce i za granicą. To olbrzymi potencjał, który będziemy dalej efektywnie wykorzystywać we współpracy ze Scuderia AlphaTauri – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

AlphaTauri zaprezentowała już malowanie bolidu na nowy sezon i logotyp marki ORLEN jest eksponowany między innymi na tylnym skrzydle, nosie bolidu oraz obręczy halo chroniącej kierowcę. Nowa umowa przewiduje także objęcie sponsoringiem tytularnym zespołu Scuderia AlphaTauri Esports.

To już piąty kolejny rok największej polskiej firmy w padoku królowej motorsportu. Ten sezon będzie rekordowy, gdyż będzie się składał z aż 23 weekendów wyścigowych.

Popularność Formuły 1 w ostatnich latach dynamicznie wzrosła. W poprzednim sezonie wyścigi Grand Prix śledziło w telewizji 445 mln widzów, a liczba obserwujących zmagania najlepszych kierowców na świecie z trybun w trakcie weekendów wyścigowych przekroczyła 5 mln.

fot. ORLEN Team

W 2021 roku oglądalność materiałów wideo na oficjalnych kontach Formuły 1 sięgnęła pułapu 7 miliardów odsłon. Z kolei skumulowana liczba obserwujących profile społecznościowe zespołu Scuderia AlphaTauri przekracza 6,5 mln.

– Ze względu na swój potencjał Formuła 1 stała się dla Grupy ORLEN efektywnym narzędziem do prowadzenia działań marketingowych na wszystkich rynkach, na których zlokalizowane są stacje paliw koncernu. Wizerunek kierowców sponsorowanego zespołu był w ostatnich latach wykorzystywany w działaniach wspierających rebranding stacji w Czechach i Niemczech, a także w licznych działaniach promujących produkty Stop Cafe, paliwa VERVA czy program flotowy BIZNESTANK. Wspólne działania komunikacyjne, takie jak tour promocyjny bolidu F1, zwiększały rozpoznawalność marki ORLEN poza granicami kraju. W Czechach sięga ona już 40 proc – zaznacza PKN ORLEN.

fot. ORLEN Team

AlphaTauri to kuźnia młodych talentów, w której swoje pierwsze kroki w Formule 1 stawiali przyszli czempioni. Zespół należy do Red Bulla, któremu pomaga w adaptacji kierowców w najbardziej prestiżowej serii motorsportowej na świecie.

W przeszłości, jeszcze pod nazwą Scuderia Toro Rosso, reprezentowali go między innymi Sebastian Vettel czy Max Verstappen, którzy na swoim koncie mają razem 88 wygranych wyścigów Grand Prix oraz sześć tytułów mistrzowskich.

W tym roku w barwach włoskiego teamu wystąpią Japończyk Yuki Tsunoda i Holender Nyck de Vries. Początek zmagań zaplanowano na pierwszy weekend marca w Bahrajnie.

fot. ORLEN Team
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPraca za kratkami. Coraz więcej osadzonych zarabia na spłatę długów
Następny artykułZbiórki dla poszkodowanych w Turcji i Syrii