A A+ A++

Jak dotąd praca zdalna istniała jako dodatek do pracy w biurze. Zazwyczaj była po prostu formą zachęty dla pracownika. W trakcie trwającej od wielu miesięcy pandemii dla poniektórych home office stał się już codziennością. Ale nie każdy umie poradzić sobie z tym trybem pracy. Clue stanowi dobra organizacja. Sprawdź kilka metod planowania pracy zdalnej.

W związku z aktualną sytuacją epidemiologiczną, mnóstwo firm postanowiło przejść na systemem pracy zdalnej. Dla odsetka pracowników, którzy nie mieli przedtem doświadczenia z takim trybem pracy, skuteczne zaplanowanie czasu wydaje się ogromnym wyzwaniem, bo wymaga od nich dostosowania się do paru nowych reguł.

Jak wykorzystać zalety i złagodzić niewygodę związane z home office?

Po pierwsze powinno się wyznaczyć sobie wygodne miejsce do pracy. Najlepszym rozwiązaniem jest gabinet przeznaczony tylko do niej. Jednak nie zawsze jest to wykonalne. Niekiedy mamy tylko minimum przestrzeni na postawienie stolika czy biurka i to również się sprawdzi. Ważne jest jednak to, żeby strefa pracy była oddzielona od strefy osobistej. Naturalnie musimy również zwrócić uwagę na oświetlenie, aby było jak najbardziej naturalne.

Jak tanio zorganizować miejsce do pracy? Jeśli nie masz w mieszkaniu wygodnego biurka czy krzesła to zalecamy zdecydować się na jego zakup z drugiej ręki bądź sprawdzić lokalne ogłoszenia o sprzedaży na portalach społecznościowych.

Odpowiednie rozplanowanie dnia pracy

W czasie pracy w domu ważna jest dyscyplina i sumienność w wykonywaniu obowiązków. Powinniśmy zachowywać podobnie, jak w czasie pracy w biurze. Gdy nasze godziny pracy nie są z góry określone, to radzimy wybrać te, w których pracujemy najefektywniej. Warto pamiętać, by w czasie pracy nie planować domowych obowiązków. Efektywną metodą na zwiększenie koncentracji się na pracy jest stosowanie techniki Pomodoro, polegającej na 25 minutowych cyklach pracy z 5 minutową odstępem pomiędzy następnymi czynnościami czy wyciszenie powiadomień z portali społecznościowych.

Praca w domu a dress code

Dzień przesiedziany w dresie pomimo, że brzmi wygodnie, może niekorzystnie wpływać na naszą produktywność. Casualowy ubiór może być tak wygodny, że będzie powodować rozleniwienie. By do tego nie dopuścić warto zadbać o swój ubiór, w szczególności jeśli w godzinach pracy odbywają się zebrania online. Poczujemy się wtedy bardziej profesjonalnie.

Kontakt ze współpracownikami

W przypadku przejścia na zmiany pracy na home office znikają tradycje biurowe np. codzienne konwersacje przy herbacie, wspólny dojazd bądź wyjście na lunch. Do podtrzymania dobrych relacji ze współpracownikami warto użyć darmowych komunikatorów typu Messenger. W razie konieczności skomunikowania się jednocześnie z większą grupą pracowników, lepiej sprawdzi się spotkanie online przez Zoom, Skype czy Google Meet. Gdy czujemy potrzebę rozmowy, nie bójmy się poruszyć z kolegami z pracy również tematów prywatnych. W pracy zdalnej wyjątkowo ważne jest utrzymanie należytego komfortu mentalnego, szczególnie kiedy z rzadka widujemy się ze znajomymi.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNakło nad Notecią: Dzień Kolorowej Skarpetki w Przedszkolu nr 2. День різнокольорових шкарпеток у дитячому садку No2
Następny artykułNieruchomości. Wojna w Ukrainie wpływa na rynek mieszkań w Białymstoku