A A+ A++

Opracowanie Strategii Marki Miasta Stalowej Woli wraz zaprojektowaniem Symbolu Wizji Rozwoju Miasta oraz Systemu Identyfikacji Wizualnej Marki Stalowa Wola

16.02.2023

Miasto Stalowa Wola 15 lutego 2023 r. wybrało firmę BNA Sp. z. o. o z Warszawy do realizacji długo wyczekiwanego i ważnego zadania pn. „Opracowanie Strategii Marki Miasta Stalowej Woli wraz zaprojektowaniem Symbolu Wizji Rozwoju Miasta oraz Systemu Identyfikacji Wizualnej Marki Stalowa Wola.” w ramach realizowanego Programu Rozwoju Lokalnego finansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021 „MODELOWE ROZWIĄZANIA NA TRUDNE WYZWANIA – Plan Rozwoju Lokalnego i Instytucjonalnego Stalowej Woli” 

Zadanie to jest wynikiem przeprowadzonych wśród mieszkańców i interesariuszy miasta analiz i ankiet przygotowujących do złożenia projektu o środki norweskie. Przedstawione przez Mieszkańców Stalowej Woli uwagi i opinie pozwoliły wyciągnąć wnioski z wykonanych prac badawczo-analitycznych, które wykazały, że w Stalowej Woli istnieje potrzeba wykreowania silnej i rozpoznawalnej marki „Miasto Stalowa Wola”, zdefiniowania produktu/produktów oraz korzyści dla interesariuszy, które będą kryły się pod marką miasta, czy tworzenia szerokiej płaszczyzny integracji mieszkańców przez podejmowanie wspólnych działań na rzecz kreowania pozytywnego wizerunku miasta, a także efektywnego podniesienia konkurencyjności oferty inwestycyjnej, kulturalnej, sportowej i turystycznej miasta. 

Głównym celem Strategii Marki Miasta Stalowej Woli jest budowa wyróżniającego wizerunku Miasta, ze szczególnym uwzględnieniem nadania kierunków rozwoju i promocji jego potencjału gospodarczego, naukowego i inwestycyjnego, a także jakości życia i związanego z nią potencjału rekreacyjnego, sportowego, przyrodniczego. Jednym z ważniejszych celów Strategii jest wytworzenie u mieszkańców silnego poczucia identyfikacji z potencjałem i aspiracjami Miasta. Opracowany dokument powinien odpowiadać na potrzeby i aspiracje Miasta, stanowić wytyczne dla długofalowej promocji i umacniania marki Miasta. Dokument powinien uwzględniać potrzeby mieszkańców wyrażone w dotychczas realizowanych badaniach oraz stanowić odpowiedź na ich oczekiwania. Pomysły i rozwiązania zawarte w Strategii mają być podstawą do planowania i realizacji operacyjnych i komunikacyjnych działań taktycznych w dłuższym horyzoncie czasowym – 2030+. Założenia przedstawione w dokumencie powinny obejmować wizję miasta na 100-letnią rocznicę powstania, uwzględniać historię i tradycje oraz dotychczasowy dorobek miasta i zmiany jakie w nim zachodzą. Strategia marki Stalowa Wola powinna uwzględniać również potencjał Czwórmiasta: Stalowa Wola-Tarnobrzeg-Sandomierz-Nisko i rozwój marki miasta na ich tle. 

Wybrana firma zaprezentowała zwinny, komplementarny i zróżnicowany sposób podejścia do realizacji zadania, który nie powiela niepotrzebnie badań, które już zostały zrealizowane w przeszłości przez Miasto, a które doświadcza aktualnie typowych wyzwań przed jakim stanęło wiele innych miast o podobnej wielkości i historii gospodarczej. To co stanowi o sile Miasta to jego historyczne osiągnięcia, jednak aktualnie mieszkańcy Stalowej Woli przestali żyć w poczuciu dawnej dumy, odwagi i wizji, co wynika z dostępnych analiz. Wiele kluczowych informacji istotnych dla realizacji tego zadania znajduje się już w posiadaniu Miasta. Badania te zostały przeprowadzone na szeroką skalę, z wykorzystaniem szeregu technik i form badawczych, a ze względu na moment ich przeprowadzenia wciąż są bardzo aktualne i stanowią istotny wkład do opracowania Strategii Marki. Wykonawca zamierza wykorzystać udostępnione przez Miasto badania w celu analizy i wyciagnięcia kluczowych wniosków w zakresie potrzeb, aspiracji, marzeń, obaw, problemów, wyzwań, sposobów myślenia o przyszłości Stalowej Woli. Przeprowadzona analiza pozwoli odtworzyć wizerunek Miasta i jego pozycji na tle konkurencji. 

 Zostaną wypracowane m.in. koncepcje kreatywne dla Symbolu Wizji Rozwoju Miasta, logo i Systemu Identyfikacji Marki Stalowej Woli. Wszystkie elementy jak symbol wizji rozwoju miasta, jego logo, system identyfikacji marki Stalowej Woli, traktowane są jako całość. Wykonawca zaprojektuje komplet aplikacji, na bazie których w finalnym etapie powstanie Księga Znaku. Zostaną wykonane materiały promocyjne dotyczące nowej identyfikacji i strategii w formie video animacji, prezentacji zawierającej podstawowe założenia Strategii Marki, syntezy strategii do celów prezentacyjnych, promocyjnych i informacyjnych w wersji elektronicznej oraz wydruk Księgi Identyfikacji Wizualnej Miasta.  

 Wybrany Wykonawca poszerzy analizę badawczą o dodatkowe, autorskie elementy m.in. cykl wywiadów z ekspertami, przedstawicielami biznesu oraz instytucji biznesu. 

Wykonawca podzielił realizację zadań na poszczególne fazy i dla każdej określił czas trwania danego etapu. Część etapów z uwagi na ich złożoność będzie wykonywana jednocześnie przez kilkuosobowy zespół, tak aby zadanie zostało zrealizowane do 22 maja 2023 r. 

 

 

 

 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRaport: Polska nie gotowa na szybszą transformację
Następny artykułPodolak: Prezydent Duda ma rację – potrzebne szybkie dostawy