Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem serwisu internetowego jest Bomega sp. z o.o. KRS:0000841054, NIP: 9112034523; REGON: 386056613. Dane są lub mogą być przetwarzane w celach oraz na podstawach wskazanych szczegółowo w polityce prywatności (np. realizacja umowy, marketing bezpośredni). Polityka prywatności zawiera pełną informację na temat przetwarzania danych przez administratora wraz z prawami przysługującymi osobie, której dane dotyczą. Szybki kontakt z administratorem: adres poczty elektronicznej: [email protected]
Troje uczniów I Liceum Ogólnokształcącego im. Lotników Polskich w Oleśnie stworzyło grę “Z legend Olesna…”, która wzięła udział w konkursie “Genialne Miejsca”, organizowanym przez Polskie Towarzystwo Informatyczne. Olesno, jako trzecie miejsce w województwie, jest teraz na mapie konkursu.
– Konkurs polega na stworzeniu gry lub escape-roomu, który będzie promował rzecz związaną z historią lokalną, a temat będzie dotyczył miejscowości lub regionu, w którym znajduje się dana placówka – tłumaczy Elżbieta Wydra, ambasadorka konkursu “Genialne Miejsca” w województwie opolskim. – Jest on połączeniem umiejętności historycznych, informatycznych i algorytmicznych.
Oleskie liceum, jako jedyne w województwie, brało udział w konkursie.
– Szkoła zajęła pierwsze miejsce w województwie, ale to nie jest tak, że wystarczy wziąć udział, by wygrać, tylko trzeba się naprawdę wykazać, a prace ocenia aż czternastu jurorów. To druga edycja konkursu, a podobnych miejsc na mapie w Polsce jest już ponad 200, Olesno jest jedną z nich. W tym roku ze 103 prac na mapę dostało się 81 prac – wylicza Elżbieta Wydra.
W konkursie wzięli udział: Marcel Bartela, Emilia Gernand oraz Marek Janicki. Opiekunką grupy była Gabriela Janicka.
– To spore wyróżnienie, ale najważniejsze dla mnie było to, że uczniowie mieli motywację do przystąpienia do tego zadania – mówi Gabriela Janicka. – Świetnym narzędziem jest aplikacja genially, dzięki której stworzona została gra. Można ją wykorzystać na wiele sposobów. Pandemia nie tylko przyniosła nam złe rzeczy, ale także otworzyła w szkołach możliwości rozwoju. Szkolenia, które się odbywały, doprowadziły do tego, że grono nauczycieli korzysta obecnie z wielu aplikacji i narzędzi, które dają nam sporo rozwiązań.
Tworząc grę, uczniowie sami byli zaskoczeni mnogością oleskich legend.
– Nasza gra polega na tym, że poznajemy oleskie legendy, po czym odpowiadamy na pytania, żeby zdobyć kolejne cyfry kodu. Gra kończy się, kiedy zdobędziemy wszystkie cyfry i poprawnie wpiszemy kod – mówią uczniowie. – Wyszukując legendy, korzystaliśmy z różnych źródeł, które są dostępne w Internecie, w oleskim muzeum i tych, które sami znaleźliśmy. Wprowadziliśmy tam wiele legend znanych i mniej znanych lokalnie, na przykład o oleskim smoku czy kościołach: św. Anny i św. Rocha. Nad przygotowaniem gry pracowaliśmy trzy tygodnie.
W grę można zagrać pod tym linkiem: https://view.genial.ly/6421d6fa440b340012da8e87
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
Nie zgadzam sięZgadzam się
Etykieta logowania społecznościowego
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
Nie zgadzam sięZgadzam się
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS