Dyrektor Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sztumie na podstawie pełnomocnictwa Burmistrza Miasta i Gminy Sztum zgodnie z art. 33 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowych w perspektywie finansowej 2014-2020, ogłasza nabór na Partnera/Partnerów w celu wspólnego przygotowania, realizacji i rozliczenia projektu w ramach Osi priorytetowej 6, Działania 6.2., Poddziałanie 6.2.2 Rozwój usług społecznych, przygotowywanego w ramach konkursu nr RPPM.06.02.02.IZ.00-22-001/20 ogłoszonego w dniu 17.12.2019 r. przez Zarząd Województwa Pomorskiego.
I . Ogólne założenia projektu.
Projekt realizowany będzie w latach 2020-2023 na obszarze Miasta i Gminy Sztum. Głównym celem projektu będzie zwiększenie liczby trwałych miejsc świadczenia usług społecznych poprzez stworzenie, rozwój i upowszechnienie sieci kompleksowych działań skierowanych do osób i rodzin zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, ze szczególnym uwzględnieniem: seniorów, osób z niepełnosprawnościami i chorobami przewlekłymi, dzieci i młodzieży, a także rodzin przeżywających okresowe trudności w wypełnieniu swoich funkcji. Planowane działania mają mieć na celu: zwiększenie dostępu do zdeinstytucjonalizowanych i zintegrowanych usług społecznych w zakresie wsparcia rodziny oraz zdeinstytucjonalizowanych, spersonalizowanych i zintegrowanych usług społecznych, skierowanych do osób o różnym stopniu niesamodzielności, które podniosą komfort funkcjonowania w lokalnej społeczności i ograniczą konieczność kierowania dzieci do pieczy zastępczej oraz seniorów i niepełnosprawnych do placówek zapewniających instytucjonalną opiekę.
W ramach projektu możliwa jest partnerska realizacja następujących działań:
1) Działania ukierunkowane na zwiększenie dostępu do zdeinstytucjonalizowanych, spersonalizowanych i zintegrowanych usług społecznych, świadczonych w lokalnej społeczności, skierowanych do osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu, w szczególności do seniorów, osób z niepełnosprawnościami i z chorobami przewlekłymi oraz ich opiekunów w oparciu o diagnozę sytuacji problemowej, poprzez:
a) rozwój usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych oraz usług asystenckich dla osób z niepełnosprawnościami, w tym prowadzonych w miejscu zamieszkania, obejmujących m.in.:
– tworzenie miejsc opieki w istniejących lub nowotworzonych ośrodkach zapewniających opiekę dzienną lub całodobową, w tym miejsc opieki krótkoterminowej w zastępstwie osób na co dzień opiekujących się osobami potrzebującymi wsparcia w codziennym funkcjonowaniu,
– usługi dziennych opiekunów, asystentów osób z niepełnosprawnościami, wolontariat opiekuńczy, pomoc sąsiedzka i inne formy samopomocowe,
– rozwój usług opiekuńczych w oparciu o nowoczesne technologie, np. teleopieka, aktywizacja środowisk lokalnych w celu tworzenia społecznych (sąsiedzkich) form samopomocy przy wykorzystaniu nowych technologii,
b) rozwój usług w zakresie wsparcia i aktywizacji społecznej osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu, wyłącznie jako element kompleksowych projektów dotyczących usług asystenckich lub opiekuńczych obejmujący m.in.:
– tworzenie międzysektorowych zespołów opieki nad osobami z chorobami przewlekłymi,
– kształcenie kadr opieki nad osobami potrzebującymi wsparcia w codziennym funkcjonowaniu,
– usługi zwiększające mobilność, autonomię i bezpieczeństwo osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu (np.: likwidowanie barier architektonicznych w miejscu zamieszkania, sfinansowanie wypożyczenia sprzętu niezbędnego do opieki nad osobami potrzebującymi wsparcia w codziennym funkcjonowaniu lub zwiększającego ich samodzielność, dowożenie posiłków, przewóz do miejsca pracy lub ośrodka wsparcia).
c) działania wspierające opiekunów faktycznych w opiece nad osobami potrzebującymi wsparcia w codziennym funkcjonowaniu obejmujące m.in.:
– kształcenie, w tym szkolenie i zajęcia praktyczne oraz wymianę doświadczeń dla opiekunów faktycznych, zwiększających ich umiejętności w zakresie opieki nad osobami potrzebującymi wsparcia w codziennym funkcjonowaniu,
– poradnictwo, w tym psychologiczne oraz pomoc w uzyskaniu informacji umożliwiających poruszanie się po rożnych systemach wsparcia, z których korzystanie jest niezbędne dla sprawowania wysokiej jakości opieki i odciążenia opiekunów faktycznych,
– tworzenie miejsc krótkookresowego pobytu w zastępstwie za opiekunów faktycznych w formie pobytu całodobowego lub dziennego, opieki wytchnieniowej, w tym mieszkań wspomaganych w postaci mieszkań wspieranych,
– sfinansowanie usługi asystenckiej lub usługi opiekuńczej w celu umożliwienia opiekunom faktycznym funkcjonowania społecznego, zawodowego lub edukacyjnego,
d) działania na rzecz aktywizacji społeczno-zawodowej opiekunów osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu jako wsparcie towarzyszące w kompleksowych projektach dotyczących usług asystenckich lub opiekuńczych.
e) działania na rzecz rozwoju mieszkalnictwa chronionego i wspomaganego poprzez tworzenie miejsc pobytu okresowego i stałego w nowo tworzonych lub istniejących mieszkaniach chronionych lub mieszkaniach wspomaganych – obejmujące m.in.:
– zapewnienie usług wspierających pobyt osoby w mieszkaniu, w tym usługi opiekuńcze, usługi asystenckie,
– usługi wspierające aktywność osoby w mieszkaniu, w tym m.in. trening samodzielności, praca socjalna, poradnictwo specjalistyczne, integracja osoby ze społecznością lokalną.
2) Działania ukierunkowane na zwiększenie dostępu do zdeinstytucjonalizowanych i zintegrowanych usług społecznych w zakresie wsparcia rodziny (w tym rodziny wielodzietnej) i pieczy zastępczej, w szczególności świadczonych w lokalnej społeczności, w oparciu o diagnozę sytuacji problemowej, zasobów, potencjału, potrzeb, poprzez:
a) rozwój usług wspierających rodzinę w prawidłowym pełnieniu jej funkcji, w tym działań profilaktycznych mających ograniczyć umieszczanie dzieci w pieczy zastępczej, obejmujące m.in:
– konsultacje i poradnictwo specjalistyczne i rodzinne,
– terapię i mediacje,
– warsztaty umiejętności rodzicielskich,
– wsparcie opiekuńcze i specjalistyczne,
– pomoc prawną, w szczególności w zakresie prawa rodzinnego,
– organizację grup wsparcia i grup samopomocowych mających na celu wymianę doświadczeń oraz zapobieganie izolacji rodzin,
– działania profilaktyczne w postaci pomocy w opiece i wychowaniu dzieci w ramach placówek wsparcia dziennego, o których mowa w art. 9 pkt 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 o wsparciu rodziny i pieczy zastępczej prowadzonych w formach: opiekuńczej, specjalistycznej oraz pracy podwórkowej, w tym zarówno tworzenie nowych placówek wsparcia dziennego jak również wsparcie istniejących, pod warunkiem zwiększenia liczby uczestników lub rozszerzenia oferty wsparcia,
– wspieranie rodzin w organizacji czasu wolnego,
– wzmacnianie środowiskowych form aktywizacji rodziny, w ramach profilaktyki wykluczenia społecznego wśród dzieci i młodzieży (m.in. asystent rodziny, rodziny wspierające, lokalne grupy wsparcia rodziny).
Planowany termin realizacji ww. zadań: 2020 r. – 2023 r.
Ww. termin może ulec zmianie, dokładnie określony zostanie podczas sporządzania wniosku o dofinansowanie.
II. Ogólne założenia naboru
Miasto i Gmina Sztum wystąpi w roli Partnera Wiodącego, będzie sprawowało nadzór merytoryczny nad realizacją wszystkich zadań w projekcie oraz będzie wyznaczało kierunki działań. Dopuszcza się powierzenie wszystkich zadań jednemu Partnerowi.
III. Forma prawna Partnera
Osoba prawna/podmiot spoza sektora finansów publicznych.
IV. Wymagania w stosunku do Partnera i kryteria wyboru:
O udział w postępowaniu może ubiegać się kandydat na Partnera o formie prawnej określonej w pkt III. Partner musi charakteryzować się następującymi cechami, które będą stanowiły kryteria oceny, a podmiotowi, którego oferta zostanie oceniona najwyżej zaproponowane będzie zawarcie partnerstwa.
1. Wiedza i doświadczenie, rozumiane jako:
a. posiadanie kompetencji i doświadczenia zgodnego z charakterem działania, w ramach którego zamierza tworzyć partnerstwo;
b. posiadanie udokumentowanego doświadczenia we współpracy z jednostkami administracji rządowej, samorządu terytorialnego lub jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej;
c. realizacja projektów finansowanych ze środków zewnętrznych, szczególnie pożądane doświadczenie w realizacji projektów ze środków UE.
2. Zgodność aktualnie prowadzonej działalności z ogólnymi założeniami działania, w ramach którego zamierza tworzyć partnerstwo, rozumiane jako zgodność celu działania organizacji i przedmiotu działalności statutowej określonych w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innych dokumentach potwierdzających status prawny Oferenta z charakterem działania, w ramach którego zamierza tworzyć partnerstwo.
3. Posiadanie potencjału merytorycznego, techniczno – organizacyjnego i ewentualnie finansowego, rozumianego jako:
a. dysponowanie potencjałem kadrowym z doświadczeniem zawodowym zgodnym z charakterem działania, w ramach którego zamierza tworzyć partnerstwo;
b. dysponowanie zasobami techniczno – organizacyjnymi, w tym lokalowymi, które będą wykorzystywane przy realizacji zadania;
c. dysponowanie zasobami finansowymi lub możliwościami zagwarantowania realizacji zadań merytorycznych w początkowej fazie projektu lub w sytuacji braku płynności finansowej w projekcie, a także w przypadku wniesienia wkładu własnego do projektu.
4. posiadanie koncepcji realizacji ogólnych założeń zadania, w ramach którego zamierza tworzyć partnerstwo.
V. Oferty składane przez potencjalnego Partnera powinny zawierać:
1. Prawidłowo wypełnioną i podpisaną Kartę zgłoszenia Partnera do Projektu stanowiącą Załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia.
2. Aktualną informację z KRS lub z odpowiedniego wyciągu z ewidencji lub inne dokumenty potwierdzające status prawny potencjalnego Partnera oraz umocowanie osób go reprezentujących.
3. Pełnomocnictwo do składania oświadczeń woli – w przypadku, gdy ofertę będą podpisywały inne osoby niż uprawnione do reprezentowania.
4. W przypadku składania ofert na więcej niż jedno zadanie należy złożyć oddzielne oferty, a do każdej oferty należy dołączyć kompletną dokumentację określoną w pkt V.
VI. Termin, miejsce i sposób składania ofert:
1. Podmioty ubiegające się o wybór na Partnera projektu w procedurze otwartego naboru są zobowiązane do przedłożenia wypełnionej Karty zgłoszenia Partnera do Projektu stanowiącej Załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia wraz z załącznikami wskazanymi w Karcie zgłoszenia. Kartę należy wypełnić pismem czytelnym w języku polskim, musi być podpisana przez osobę/osoby uprawnione do reprezentacji podmiotu, dodatkowo parafowana na każdej stronie. W Karcie nie można pozostawić pustych pól, jeżeli coś nie dotyczy należy wstawić „-„ lub wpisać „nie dotyczy”. Wszelkie kopie dokumentów dołączone do oferty muszą być opatrzone pieczęcią podmiotu, aktualną datą, własnoręcznym podpisem osoby/osób uprawnionej do reprezentowania podmiotu oraz poświadczone za zgodność z oryginałem.
2. Oferty partnerstwa w zaklejonej kopercie z dopiskiem „Oferta partnerstwa w ramach otwartego naboru partnera do wspólnej realizacji projektu w ramach konkursu nr RPPM.06.02.02-IZ.00-22-001/20” należy składać do dnia 04 marca 2020 r. (decyduje data wpływu oferty) w Sekretariacie Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sztumie, ul. Mickiewicza 39, 82-400 Sztum.
3. Oferty wraz z pozostałymi dokumentami nie będą zwracane Oferentom.
VII. Uwagi końcowe:
1. Ogłaszający nabór zastrzega sobie prawo do:
a. wnioskowania o dodatkowe wyjaśnienia/uszczegółowienia przesłanych ofert w trybie roboczym (droga elektroniczna);
b. negocjowania warunków realizacji zadania;
c. podpisania umowy partnerskiej z kandydatem na Partnera, którego oferta została oceniona najwyżej;
d. unieważnienia naboru lub jego części – bez podania przyczyny.
2. W przypadku unieważnienia naboru Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sztumie nie ponosi odpowiedzialności za szkody i nakłady, jakie poniósł z tego tytułu kandydat na Partnera.
3. W przypadku wpływu ofert po wyznaczonym terminie, pozostawia się je bez rozpatrzenia.
4. Wyniki naboru zostaną ogłoszone na stronie internetowej MGOPS w Sztumie w terminie 5 dni od następnego dnia po dacie zakończenia naboru.
5. Po ogłoszeniu wyników naboru, przed podpisaniem umowy o dofinansowanie projektu z Instytucją Zarządzającą, z wybranym Partnerem zostanie podpisana umowa o partnerstwo, której wzór stanowi Załącznik do Załącznika nr 7 „Zasady realizacji projektów partnerskich” do Regulaminu konkursu nr RPPM.06.02-IZ.00-22-001/20 z dnia 17.12.2019 r. (dostępna pod adresem: http://www.rpo.pomorskie.eu/-/nabor-wnioskow-o-dofinansowanie-projektow-w-ramach-poddzialania).
6. W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających zawarcie umowy o partnerstwie z wybranym Partnerem, dopuszcza się możliwość zawarcia umowy o partnerstwie z podmiotem, który jako następny w kolejności został najwyżej oceniony.
7. Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sztumie nie ponosi odpowiedzialności za brak uzyskania dofinansowania na realizację projektu, którego zadania mają być realizowane w partnerstwie, stanowiącym przedmiot niniejszego postępowania.
8. Osoba uprawniona do składania ewentualnych wyjaśnień w zakresie niniejszego naboru: Teresa Bieniek – Zastępca Dyrektora Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sztumie, tel. 55 640 26 48, e-mail: [email protected].
Burmistrz Miasta i Gminy Sztum
z up.
mgr Małgorzata Kozłowska
Dyrektor Miejsko-Gminnego
Ośrodka Pomocy Społecznej w Sztumie
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS