Na nic zatem ostatecznie zdała się ryzykowna strategia George’a Russella z jednym pit-stopem. Niedowaga bolidu sprawiła, że sędziowie nie mieli innej możliwości jak zdyskwalifikować go z wyników GP Belgii, tym bardziej że prawidłowość pomiarów została potwierdzona przez Mercedesa. Co więcej, sam zespół przyznał się do błędu i nie doszukał się żadnych czynników łagodzących.
Zwycięstwo zostało jednak po stronie ekipy z Brackley, bowiem zainkasował je Lewis Hamilton, dla którego był to już 105. taki sukces w karierze. Na 2. lokatę awansował Oscar Piastri, a miejsce premiowane podium zyskał Charles Leclerc. Do punktowanej dziesiątki w miejsce Russella wskoczył Daniel Ricciardo. Zmienione wyniki wyścigu można znaleźć TUTAJ.
Dyskwalifikację i jednoczesny duży sukces Hamiltona w oświadczeniu zamieszczonym na mediach społecznościowych Mercedesa skomentował Toto Wolff:
“Musimy przyjąć tę dyskwalifikację na klatę. Popełniliśmy klarowny błąd i musimy wyciągnąć z tego wnioski. Odejdziemy, by ocenić, co się wydarzyło i zrozumieć, co poszło źle. Utrata dubletu jest frustrująca i możemy tylko przeprosić George’a, który pojechał tak mocny wyścig”, powiedział szef Srebrnych Strzał.
“Oczywiście Lewis wskoczył na 1. miejsce. Był najszybszym gościem spośród tych jadących na dwa pit-stopy, zasługując na zwycięstwo. Mimo dyskwalifikacji mamy wiele pozytywów do wyciągnięcia z tego weekendu. Mieliśmy bolid, który był punktem odniesienia w dzisiejszym wyścigu i to w kontekście dwóch różnych strategii.
“Jeszcze kilka miesięcy temu byłoby to nie do pomyślenia. Weszliśmy w wakacyjną przerwę z trzema wygranymi w ostatnich czterech rundach. Po zamknięciu fabryk będziemy chcieli powrócić z zamiarem utrzymania tej pozytywnej trajektorii.”
Unfortunately George has been disqualified for his car being below the minimum required weight. Here’s Toto’s reaction. pic.twitter.com/a3qJLyrwr8
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 28, 2024
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS