AF Corse, odpowiedzialne za fabryczne Ferrari 499P, poinformowało o dołączeniu Roberta Kubicy do ich składu na sezon 2024, nie ujawniając jednak szczegółów programu zespołu.
Wszystko wskazuje na to, że Kubica będzie częścią ekipy w trzecim 499P, wystawionym przez zespół kliencki, o czym Antonello Coletta, szef Ferrari ds. samochodów sportowych, wspomniał podczas finałowej rundy WEC 2023 w Bahrajnie.
Regulamin WEC określa, że każdy producent biorący udział w dywizji Hypercar może posiadać tylko dwa fabryczne składy na cały sezon, a dodatkowe samochody mogą zdobywać punkty tylko w Pucharze Świata FIA, który jest przeznaczony dla niezależnych formacji.
Coletta podkreślił w Bahrajnie, że ewentualne dodatkowe zgłoszenie w klasie Hypercar najprawdopodobniej odbędzie się pod banderą AF Corse.
W komunikacie dotyczącym podpisania kontraktu z Robertem Kubicą, AF Corse zapowiedziało, że więcej informacji zostanie przekazanych „najbliższych tygodniach”. To prawdopodobnie zbiegnie się z przedstawieniem pełnej stawki WEC na sezon 2024 po zamknięciu przyjmowania zgłoszeń w poniedziałek.
Szef AF, Amato Ferrari, określił to jako „wielki zaszczyt” przyjęcie takiego kierowcy jak Robert do ich rodziny. Podkreślił także, że „talent i profesjonalizm Kubicy dodadzą wartości naszemu zespołowi”.
– Cieszę się, że połączyły się nasze drogi z AF Corse na przyszły sezon – powiedział Kubica. – To jeden z najbardziej utytułowanych zespołów w historii sportów motorowych. Jestem pewien, że razem wykonamy świetną robotę. Do tego wracam do włoskiego zespołu, a to niemała rzecz.
Kubica miał już okazję poznać włoski hipersamchód. Zasiadł za kierownicą 499P podczas dzisiejszych testów w Imoli.
Polak prawdopodobnie nadal będzie wspierany przez ORLEN w ramach ważnego kontraktu na sezon 2024.
Wiadomo, że wcześniej prowadził rozmowy z zespołem Jota na temat startów w jednym z ich dwóch Porsche 963 LMDh, które wystawią w przyszłorocznej kampanii.
Kubica wygrał European Le Mans Series 2021 w swoim debiutanckim sezonie w LMP2 zespołem ORLEN WRT i był o krok od triumfu w klasie podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans w ORECE-Gibson 07, w której zmieniał się z Louise Deletrazem i Yifei Ye.
Później Polak przeszedł do zespołu Prema, na pierwszą, pełną kampanię w WEC w 2022 roku.
Powrót do zespołu WRT w sezonie 2023, przy wsparciu ORLENU, przyniósł mu tytuł w mistrzostwach świata w LMP2, po który sięgnął razem z Deletrazem i Rui Andrade.
Ferrari oraz BMW podczas testów w Imoli w środę
Skład fabrycznej stajni Ferrari w klasie Hypercar na sezon WEC 2024, ma pozostać bez zmian. Reprezentantami nadal będą Antonio Fuoco, Nicklas Nielsen, Miguel Molina, James Calado, Antonio Giovinazzi i Alessandro Pier Guidi.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS