A A+ A++

Serwis Poufna Rozmowa ujawnił maile, jakie otoczenie premiera Mateusza Morawieckiego wymieniało między sobą w listopadzie 2019 roku w wątku „Plan na nadchodzące dni – ważne pytania”. Chodziło o to, w jakich mediach premier Morawiecki miał się pojawiać po planowanym expose. Tomasz Matynia, szef Centrum Informacyjnego Rządu, radził, by szef rządu pojawił się m.in. w Polskim Radiu, tygodniku „Sieci”, w „Rzeczpospolitej”, ale także w TVP, Polsacie, Telewizji Trwam, RMF FM oraz Wirtualnej Polsce.

Na taką propozycję reaguje – według zamieszczonych screenów na Poufnej Rozmowie – nieformalny doradca premiera, Tomasz Fill, proponując: „Jeśli chodzi o wizytę w TVP to proponuję pójść do „Strefy Starcia”, bo oni nam realnie pomagają” – zakomunikował. Zarekomendował też, by równolegle z wywiadem dla „Sieci”, to „zrobić też Sakiego” (chodzi o Tomasza Sakiewicza, redaktora naczelnego „Gazety Polskie” i „Gazety Polskiej Codziennie”).

„Za to jak pokazują PMM – izolacja”

Michał Dworczyk (z jego skrzynki pocztowej mają rzekomo pochodzić maile, ujawniane od tygodni w ramach „afery mailowej”) pisze w odpowiedzi, że premier miał także uczestniczyć w pogrzebie powstańców styczniowych. „Była propozycja aby PMM był w >Gościu Wiadomości<, studio z Wilna (oczywiście nagrane wcześniej, nie musiałby czekać do 20.00)”. „Tak – jeśli by się zmieściło Wilno, to bym chętnie poleciał (dla mnie to wielka rzecz ten pogrzeb powstańców styczniowych)” – zareagował premier Morawiecki.

Ale tutaj skontrował Mariusz Chłopik, kolejny nieformalny doradca szefa rządu, do niedawna dyrektor w PKO BP: „Tylko nie wiem czy iść do TVP. Nie ma co robić im „dobrze” za to, jak pokazują PMM. Izolacja” – napisał w mailu.

W czerwcu 2019 roku, pięć miesięcy przed wymianą rzekomych maili, Onet opisał, że prezes TVP Jacek Kurski bierze udział w zakulisowej grze w obozie rządowym mającej na celu marginalizację premiera Mateusza Morawieckiego, czego przejawem miała być niewielka obecność szefa rządu w „Wiadomościach”. 

Centrum informacji TVP wystosowało oświadczenie w tej kwestii. – W związku z tekstem „TVP na wojnie z premierem” zamieszczonym w dniu 3.06.2019 r. na łamach portalu internetowego Onet.pl, Telewizja Polska oświadcza, że Redakcje programów informacyjnych Telewizji Polskiej podejmują decyzje programowe rzetelnie i samodzielnie, nie dyskryminując żadnego z istotnych ośrodków życia publicznego w kraju – napisano w nim.

„Jesteśmy to winni Samuelowi za pomoc”

Chłopik wskazuje też, że jeśli chodzi o Telewizję Polską, to dobrze byłoby pojawić się w „Strefie Starcia”, programie, którego producentem jest szef portalu TVP.Info, Samuel Pereira. „Strefę Starcia jesteśmy winni Samuelowi za wszelką pomoc. Michał, Kurski wysyła SMS-y do dziennikarzy >hej, hej, po co ci ten Morawiecki?<, a mamy uwiarygadniać jego główny program? Tu jest bitwa na noże z nim. Idźmy do Samuela i tam mamy pewność, że oświetlenie będzie zrobione poprawnie, a nie jak ostatnio pan stwierdził, że nie może lampy przestawić, która robiła cień. Rozumiem, że TVP Wilno to twe ziomki, ale ja się tutaj Rejtanem położę w tej sprawie” – doradzał Mariusz Chłopik.

W rozmowę włączył się też rzecznik rządu Piotr Müller: „Co do kwestii Strefy Starcia to przed chwilą rozmawiałem z Mariuszem i uważam, że to nie jest dobry pomysł, bo wtedy musiałoby być bez widowni i wystawiamy się na prosty atak, że premier boi się ludzi” – zauważył. „Zgadzam się zarówno z pierwszym wnioskiem, jak i drugim – odpowiedział Mateusz Morawiecki.

Samuel Pereira nie odpowiedział na naszą prośbę o ustosunkowanie się do przytaczanej wymiany maili.

Mariusz Chłopik raz jeszcze poruszył temat Telewizji Polskiej, pisząc w jednym z kolejnych maili (z adresatów wyłączył premiera): „Pójście do TVP to błąd. Kurski był ostatnio u PAD (chodzi o prezydenta Andrzeja Dudę – red.) i non stop gadał głupoty na PMM, a wy chcecie tam iść” – napisał. „Podzielam zdanie Mariusza. Nie ma potrzeby w tej chwili żeby tam iść” – zgodził się Tomasz Fill. „Ja robię większe zasięgi na FB PMM niż Kurski. Dwa, to on a nie ZZ (Zbigniew Ziobro – red.) jest mózgiem tamtej mafii” – uzupełnił Chłopik.

W czerwcu serwis Poufnarozmowa.com ujawnił pierwsze screeny pochodzące rzekomo ze skrzynki szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Michała Dworczyka – od tego czasu publikuje je regularnie, ostatnio m.in. z mailami instruującymi jak pouczać prezesa PAP, zawierającymi dewizę Waffen SS czy odpowiedzi na pytania dziennikarza „Gazety Wyborczej”.

W mediach tradycyjnych od wybuchu afery mailowej do początku listopada pojawiło się 5038 publikacji na jej temat. 75 proc. miało wydźwięk negatywny, reszta neutralny – wynika z analizy Press-Service Monitoring Mediów dla Wirtualnemedia.pl.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp
Subskrybuj
Powiadom o
guest

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZa rok Telewizja Polska uruchomi kanał TVP Nauka. Teraz ruszył portal internetowy
Następny artykułKRRiT oceni materiał „Faktów” TVN o Durczoku. „Oczernianie osoby zmarłej”