Kupujemy więcej produktów made in Poland
Aktualna sytuacja i obawa przed kryzysem gospodarczym skłania nas do częstszego sięgania po produkty polskiego pochodzenia. Chcemy wspierać polskie biznesy, zgodnie z raportem GfK CoronaMood ” po polskie produkty sięga już 46% osób. W stosunku do kwietnia 2019 roku jest to skok o 5 punktów procentowych. Ponadto, jeśli odwołamy się do cyklicznego badania Deloitte „Global State of the Consumer Tracker ”, widać w nim, że już co drugi z nas planuje zakup lokalnych produktów, nawet jeśli zapłacilibyśmy za nie więcej.
W wyborach konsumenckich liczy się dla nas także naturalność (54%), a dla 40% z nas nie bez znaczenia są zdrowe i ekologiczne produkty.
Szybciej = bezpieczniej?
Jak wynika z raportu Gfk , dla wielu z nas bezpieczeństwo podczas zakupów oznacza między innymi szybkość ich dokonywania. Odpowiedzią na to są kasy samoobsługowe. Zgodnie z badaniami UCE RESEARCH i SYNO Poland, już 66,1% ankietowanych chce, aby w sklepach pojawiło się więcej takich kas. To rozwiązanie pozwala na przyspieszenie procesu zakupowego oraz poprawienie poczucia komfortu sanitarnego podczas zakupów.
Kup online, odbierz w sklepie
To jednak nie jedyne usprawnienia, jakich oczekujemy od sklepów. Gfk podaje, że rosną oczekiwania względem darmowych i błyskawicznych dostaw produktów oraz różnorodność dostępnych metod płatności. Dodatkowo mamy do czynienia z trendem BOPIS ( buy online, pick up in store ), polegający na dokonywaniu zakupów przez Internet z odbiorem osobistym w sklepie stacjonarnym. Dla 54% badanych ta opcja pozwala na zaoszczędzenie kosztów związanych z dostawą do domu, a zdaniem 37% osób to rozwiązanie pozwala na szybsze dokonanie zakupów. W ten sposób najchętniej kupujemy odzież (62%), książki (56%) oraz elektronikę (55%). Na zakupy spożywcze w systemie BOPIS decyduje się 38% ankietowanych.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS